۰
مدیر حوزه علمیه خراسان:

نمی توان برای همه دانش آموزان یک نسخه تربیتی ارائه داد

مدیر حوزه علمیه خراسان،تاثیرگذاری را در داشتن هنر تحصیل همیشگی و فعال تر شدن نظام فرهنگی دانست و گفت: نمی توان برای همه دانش آموزان یک نسخه تربیتی ارائه داد، بلکه باید نیاز سنجی کرد و در کنار آن طلابی که می خواهند با آموزش و پرورش همکاری کنند، متناسب با نیاز انتخاب شوند.
کد خبر: ۱۹۲۶۳۸
۰۸:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سیدمصباح عامل مدیر حوزه علمیه خراسان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش

،تاثیرگذاری را در داشتن هنر تحصیل همیشگی و فعال تر شدن نظام فرهنگی دانست و گفت: نمی توان برای همه دانش آموزان یک نسخه تربیتی ارائه داد، بلکه باید نیاز سنجی کرد و در کنار آن طلابی که می خواهند با آموزش و پرورش همکاری کنند، متناسب با نیاز انتخاب شوند.

آیت الله سید مصباح عاملی، در جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش خراسان رضوی که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دکتر سید جواد حسینی برگزار شد، با اشاره به حکم انتصاب اعضای شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان و نگاه ایشان به استقلال این حوزه، از موافقت اولیه صورت گرفته برای انجام فعالیت های ستاد همکاری های حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری ها به طور گسترده، زیربنایی و با کیفیت بیشتر انجام شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به نزدیک بودن و قرابت وظیفه و رسالت حوزه علمیه و آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: بحث تعلیم و تربیت، رسالت اجتناب ناپذیر حوزه علمیه است و این امر اولویت ویژه ای در آموزش و پرورش دارد، زیرا این مسئله و حرکت های نظام یافته فرهنگی آن، بیشترین جایگاه را در میان قشر دانش آموز داراست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: اگر ما بتوانیم هنرمندانه دستور «اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ» را پیاده و با یک سازماندهی، نظام فرهنگی را فعال کنیم، تاثیرگذار خواهیم بود.

وی، تاثیرگذاری را در داشتن هنر تحصیل همیشگی و فعال تر شدن نظام فرهنگی دانست و گفت: اولویت برای ما شناخت مخاطب است؛ نمی توان برای همه دانش آموزان یک نسخه تربیتی ارائه داد، بلکه می بایست نیاز سنجی کرد و در کنار آن طلابی که می خواهند با آموزش و پرورش همکاری کنند، متناسب با نیاز انتخاب شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اعمال این دو رکن یعنی نیازسنجی و انتخاب متناسب نتیجه می دهد، ابراز کرد: کار لازم بر مبنای نیاز سنجی و نیز تربیت نو مدرسین و توانمندسازی مدرسان انجام باید انجام شود.

وی تاکید کرد: همکاری حوزه خراسان با آموزش و پرورش شفاف، روشن و مبتنی بر رهنمودها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین و برائت و پرهیز از سند 2030 و امثال آن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره مدارس پیش حوزوی، گفت: باید علاوه بر رویکرد دینی، تراز مدارسی که تحت اختیار حوزه اند بالاتر از سایر مدارس باشد که این با شروع فعالیت خود مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفته است.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: