۰

غدیر در جامعه شیعی هم مظلوم و مهجور است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غدیر حتی در جامعه شیعی هم مظلوم و مهجور است، گفت: امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی و دینی، خارج کردن غدیر از مهجوریت با تقویت برنامه های فرهنگی در جامعه است.
کد خبر: ۱۹۲۴۹۵
۱۴:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز و در آستانه دهه غدیر با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام حیدری در این دیدار با تجلیل از سال ها خدمات علمی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی آیت الله نظری خادم الشریعه گفت: پایه گذاری دهه ای به نام دهه غدیر از استان علوی مازندران حرکتی ماندگار بود که به همت این عالم وارسته و مجاهد صورت گرفت.

وی، مازندران را مهد تشیع معرفی کرد و با بیان این که بر اساس اسناد و منابع تاریخی نخستین حکومت شیعی در مازندران پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مردم این استان عاشق و دلداده اهل بیت(علیهم السلام) بوده اند و همواره در مسیر ولایت دوستی و ولایت مداری گام برداشته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران به وجود بیش از هزار 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان اشاره و آن را سندی محکم بر ولایت مداری مردم مازندران دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که با بیان این که بیش از 70 درصد موقوفات استان برای عزاداری امام حسین(ع) است، تصریح کرد: مردم مازندران در طول تاریخ همواره پیرو راستین اهل بیت(ع) و نوادگان آنها بوده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که دهه غدیر فرصت بسیاری ارزشمندی برای تبیین مسأله امامت و ولایت است، بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه امامت و ولایت به کشوری اثرگذار و مقتدر در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با ایام دهه غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: جشن های دهه غدیر با برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در سطح امامزادگان فرصت مناسبی برای نشر و گسترش فرهنگ غدیر درجامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غدیر حتی در جامعه شیعی نیز مظلوم و مهجور است، بیان داشت: امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی و دینی، خارج کردن غدیر از مهجوریت با تقویت برنامه های فرهنگی در جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز وظیفه همه ما گسترش فرهنگ غدیر در خارج از مرزهای جغرافیایی است، خاطرنشان کرد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ تعالی بخش و انسان ساز غدیر است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: