۰

آغاز مرحله سوم عملیات اراده پیروزی عراق

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق مرحله سوم عملیات اراده پیروزی را برای پاکسازی و تفتیش مناطق شمالي شهرهای «جلولاء» و «المقدادیه» در استان «دیاله» و جنوب استان «نینوی» آغاز کردند.
کد خبر: ۱۹۲۴۶۵
۱۱:۵۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق بامداد امروز دوشنبه 14 مرداد ماه به همراه ارتش این کشور مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» را آغاز کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد اعلام کرد که هدف از این مرحله، پاکسازی و تفتیش مناطق شمالی شهرهای «جلولاء» و «المقدادیه» در استان «دیاله» (شرق عراق) و جنوب استان «نینوی» (شمال عراق) است.

الحشد الشعبی همچنین تأکید کرد که این عملیات برای از بین بردن عناصر باقی مانده داعش در مناطق مذکور و پایان بخشیدن به حضور این گروه تروریستی است.

نیروی هوایی عراق نیز پوشش هوایی این عملیات را بر عهده دارد.

نیروهای الحشد و ارتش عراق در تلاشند که روستاهای شمال جلولاء و شمال المقدادیه در محور دیاله را پاکسازی و مناطق جنوب موصل، سلسله جبال «عطشانه» و «بادوش» را نیز تفتیش و پاکسازی کنند.

این در حالی است که صبح امروز، عادل عبدالمهدی نخست وزیر، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش، «أبو مهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی، «یاسین الیاسری» وزیر کشور، «نجاح الشمری» وزیر دفاع و «مثنى التمیمی» استاندار دیاله، برای نظارت بر این مرحله از اراده پیروزی، وارد دیاله شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق 29 تیر ماه گذشته اعلام کرد که با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک، مرحله دوم عملیات اراده پیروزی آغاز شد.

هدف از مرحله دوم اراده پیروزی، افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، 16 تیر ماه جاری از آغاز مرحله نخست عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی سه منطقه محصور میان سه استان در غرب عراق خبر داد.

هدف از مرحله نخست اراده پیروزی، پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه بود که محقق شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: