۰

هشدار عراق درباره حملات تروریستی زنان داعشی در چند کشور

مدیر بخش استخبارات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق از نفوذ عناصری از زنان داعشی به برخی کشورهای عربی و غیر عربی برای انجام عملیات تروریستی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۳۶۰
۱۲:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، "ابوعلی البصری" در اظهاراتی که روز یکشنبه در روزنامه شبه دولتی الصباح منتشر شد، گفت: داعش بعنوان خطرناک ترین گروهک تروریستی جهان دایره استفاده از زنان تروریست را برای انجام عملیات توسعه داده است و قصد اجرای عملیات مشابه آنچه اخیرا در سوریه و تونس افتاد در چند کشور عربی و غیر عربی دارد.

وی افزود: داعش قصد دارد از طریق زنان تروریست عملیات انتحاری و انفجاری در مناطق مسکونی و غیر نظامی انجام دهد.

البصری با اشاره به فراخوان دوباره ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تکفیری تروریستی داعش و دعوت وی از زنان داعشی برای مشارکت در عملیات های تروریستی بعنوان یک وظیفه و نه انتخاب، گفت که اسنادی وجود دارد که نشان می دهد پایگاه هایی آموزشی برای این زنان داعشی در مناطق دور افتاده سوریه بنا کرده است.

وی گفت: اطلاعات کسب شده نشان می دهد که داعش گروهی از اعضا خود که اغلب زنان هستند را پیش از سقوط عمر البشیر به سودان منتقل کرده است تا از سهولت عبور و مرور در مناطق مرزی کشورهای همسایه استفاده کنند و به کشورهای هدف بروند.

البصری گفت: داعش فعالیت های روشنی در برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی و شرق آسیا دارد و همچنین قصد دارد عناصر خود را به سایر کشورها از جمله برخی ایالات های آمریکا و نیز کشورهای مادر در قاره اروپا برساند.

این مقام اطلاعاتی عراق گفت که بغداد اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار مقامات تعدادی از کشورهای مورد هدف قرار داده است که تاکنون منجر به خنثی شدن چند عملیات تروریستی مهم با هدف کشته شدن غیرنظامیان و یا گروگان گرفتن نظامیان در برخی کشورها از جمله ترکیه، کشورهای آسیایی و استرالیا و .. شده است.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه سال گذشته و بهبود محسوس وضعیت امنیتی در بسیاری از مناطق عراق از جمله بغداد پایتخت، اما عملیات تروریست های تکفیری در نقاط مختلف این کشور بویژه اطراف بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: