۰

خطری که جانسون برای مسلمانان بریتانیا دارد

«میدل ایست آی» در گزارشی به قلم رئیس سابق مجمع مسلمانان محافظه کار در بریتانیا نوشت که «بوریس جانسون» ،نخست وزیر جدید این کشور به هیچ عنوان صلاحیت رهبری را ندارد.
کد خبر: ۱۹۲۲۶۲
۱۳:۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اطلاع رسانی «میدل ایست آی» در گزارشی به قلم «محمد امین»،رئیس سابق مجمع مسلمانان محافظه کار در بریتانیا که در سال 1983 میلادی وارد حزب محافظه کار شد نوشت که «بوریس جانسون» ،نخست وزیر جدید این کشور به هیچ عنوان صلاحیت رهبری را به دو دلیل ندارد.

او در خصوص دلیل اول خود گفت: «من معتقدم که جانسون مانند «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا هیچ توجهی به تفاوت میان حق و باطل ندارد.»

امین افزود: «دم اینکه من فکر می کنم جانسون هیچ توجهی به آسیب هایی که به بقیه می زند،ندارد.به عنوان مثال می توان به مقاله ای که او یک سال پیش در مورد زنان با پوشیه منتشر کرد،اشاره کرد.او باید پیش بینی می کرد که این گفته ها می تواند زنان مسلمان را هم به طور لفظی و هم فیزیکی در خیابان های بریتانیا مورد حمله قرار بدهد.

امین پس از اینکه ماه گذشته نظرات خود را در مورد جانسون در رادیو بی بی سی اعلام کرد،حزب محافظه کار ،مجمع مسلمانان را وادار به اخراج او کرد.

پس از انتخاب جانسون به عنوان رهبر حزب محافظه کار در روز 23 جولای نیز امین بلافاصله از این حزب استعفا داد چون نمی خواست تحت رهبری کسی باشد که نمی تواند نقش او را بپذیرد.

به گفته محمد امین نوشته های جانسون در مورد مسلمانان بسیار خطرناک هستند.بریتانیایی ها به کتابی که او در مورد مسلمانان نوشته است برای آگاهی از تاریخ مسلمانان ایمان دارند اما این کتاب چهره ای کاملا نادرست از پیروان اسلام را ترسیم کرده است.

حزب محافظه کار تنها سه نماینده مسلمان دارد که در مقایسه با 12 نماینده مسلمان برای حزب کارگر تعداد بسیار کمی است.

در انتخابات عمومی سال 2017 11 درصد از مسلمانان به محافظه کار رای دادند ، در حالی که 85 درصد از آنها به کارگر رای دادند.

در اینجا مشکل «مرغ و تخم مرغ» وجود دارد. محافظه کاران با داشتن تعداد کمتر مسلمان در حزب محافظه کار عموماً کمتر در معرض دید مسلمانان هستند و باعث می شود نسبت به مسلمانان احساس راحتی کمتری کنند و باعث شود که مسلمانان کمتری به حزب محافظه کار بپیوندند.

این مسئله هم می تواند برای مسلمانان و هم برای حزب محافظه کار دارای پیامدهای منفی باشد اما خطری که جانسون برای مسلمانان دارد به دلیل آنچه در اذهان عمومی به وجود خواهد آورد بیشتر از آن چیزی است که مسلمانان بتوانند در برابر آن سکوت کنند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: