۰

افزایش همکاری امنیتی بین عراق و عربستان سعودی

سفیر عراق در عربستان سعودی با اشاره به اقدامات دو کشور در زمینه همکاری امنیتی، این همکاری‌ها را در زمینه‌های تبادل اطلاعات امنیتی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۲۱۱۲
۱۵:۵۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «قحطان الجنابی» سفیر عراق در عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض و بغداد در زمینه همکاری امنیتی، گام‌های مهمی برداشته‌اند.

الجنابی این همکاری‌ها را در زمینه‌های تبادل اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته عنوان کرد.

وی به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که سفرهای متقابلی بین مسئولان سعودی و عراقی در بخش‌های امنیتی صورت می‌گیرد.

سفیر بغداد در ریاض تصریح کرد که روابط بین دو کشور رو به بهبود است و دو سال پیش، با تأسیس «شورای هماهنگی سعودی-عراقی» آغاز شد که از این شورا، هشت کمیته منشعب شد از جمله کمیته همکاری امنیتی، سیاسی و نظامی که نشست‌هایی را برگزار کرد و به زودی یک نشست دیگر نیز برگزار خواهد کرد.

الجنابی با بیان اینکه منطقه از تروریسم و مواد مخدر رنج می‌برد و حل این مشکلات مشترک، مستلزم تبادل اطلاعاتی و هماهنگی است، بر اهمیت همکاری بین بغداد و ریاض برای برگزاری دوره‌های آموزشی در ریاض برای افسران پلیس و وزارت کشور عراق و بالعکس تأکید کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد عراق تجارب زیادی در مبارزه با تروریسم دارد و باید از تجارب این کشور استفاده شود.

هیئت دولت سعودی روز گذشته به وزیر کشور خود اختیار داد که با طرف عراقی درباره طرح توافقنامه همکاری امنیتی بین عربستان و عراق و امضای آن، اختیار داد تا پس از طی این مراحل، نسخه نهایی امضا شده برای تکمیل اقدامات نظامی آماده شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: