۰

مجلس عوام بریتانیا نسبت به افزایش اعدام شیعیان در عربستان هشدار داد

مجلس عوام در گزارشی که به دولت این کشور ارائه کرد از افزایش اعدام شیعیان در کشور عربستان هشدار داد و گفت در این کشور حقوق بشر اصلاً معنایی ندارد.
کد خبر: ۱۹۲۰۵۳
۱۰:۵۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مجلس عوام بریتانیا در بیانیه ای خواستار تحریم نشست آینده کشورهای جی20 در ریاض شد. قرار است کشورهای صنعتی جهان در شهر ریاض گردهم جمع شوند.

مجلس عوام در گزارشی که به دولت این کشور ارائه کرد از افزایش اعدام شیعیان در کشور عربستان هشدار داد و گفت در این کشور حقوق بشر اصلاً معنایی ندارد.

وی از بریتانیا و کشورهای دیگر عضو این گروه خواست به ریاض سفر نکنند. بعد از روی کار آمدن سلمان و پسرش در عربستان سعودی فشارهای امنیتی علیه شیعیان و روحانیون معترض به دولت آل سعود بیشتر شده است.

بعد از اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان بسیاری دیگر از روحانیون و مردم عادی در استان های شیعه نشین شرق کشور عربستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بسیاری نیز اعدام شده اند.

اخیراً سازمان ملل در گزارشی ضمن اشاره به دخالت مقامات ارشد عربستان در قتل جمال خاشقچی خبرنگار معترض عربستانی کشتار کودکان یمنی توسط دولت سعودی را محکوم کرد.

مجلس عوام بریتانیا نیز در گزارش خود عربستان سعودی را دولتی ناقض حقوق بشر خطاب کرد و اعلام کرد در این کشور به قوانین حقوق بشر اصلاً توجهی نمی شود.

هلنا کندی عضو مجلس عوام در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان دولتی بریتانیا خواستار برخورد جدی با عربستان سعودی شد. طبق گزارش کندی در سال 2018 تنها 148 مورد اعدام در عربستان صورت گرفته است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: