۰

کمک‌های مردمی به سیل‌ زدگان از مرز ۲۰۵ میلیارد تومان گذشت

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: آخرین رقم کمک های مردمی جمع آوری شده به سیل زدگان کشور به رقم ۲۰۵ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۹۱۹۴۷
۰۸:۵۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: آخرین رقم کمک های مردمی جمع آوری شده به سیل زدگان کشور به رقم ۲۰۵ میلیارد تومان رسیده است.

 مراسم تقدیر از ورزشکاران و هنرمندان با حضور جمعی از این افراد که در جمع آوری کمک های مردمی با کمپین مشترک جمعیت هلال احمر و سایت ورزش سه همکاری داشتند و همچنین با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان داوطلبان و رئیس سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.

محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به وضعیت استان های سیل زده گفت: از دوم فروردین که سیل از مازندران و گلستان آغاز شد و سپس استان های دیگر را درگیر کرد، تا امروز در ۱۴ استان توزیع اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان انجام شده که عمده اقدامات در استان های لرستان، خوزستان و گلستان بود اما در استان های دیگر هم سیل خساراتی را به بار آورد و منازلی را تخریب کرد.

گام های موثر ورزشکاران و هنرمندان در کمک به سیل زدگان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح آمار و ارقام مربوط به کمک های مردمی اظهار کرد: بخشی از افزایش کمک های مردمی به سیل زدگان را مدیون ورزشکاران و هنرمندان و گام‌هایی که در طول ماه های بعد از سیل برداشتند، هستیم. این اقدامات شامل حضور در مراسم‌ها و همین طور فعالیت از طریق صفحه های مجازی افراد بود. برخی از هنرمندان و ورزشکاران هم اقلامی را اهدا کردند که برای کمک به سیل زدگان به فروش برسد و برخی از تیم های ورزشی هم بازی های خیریه برگزار کردند. تمام این اقدامات منجر به افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر شد و در مشارکت های اجتماعی اتفاقات مهمی را رقم زد.

وی افزود: این اتفاق وظیفه ما را دو چندان می کند تا گزارش بدهیم که چقدر پول جمع شده و چقدر به مردم کمک شده است و در ادامه چگونه هزینه خواهیم کرد. مساله بعدی هم این است که اگر خدای ناکرده بار دیگر حادثه ای رخ دهد، چگونه باید با یکدیگر هماهنگ شویم تا بهتر به مردم خدمت رسانی کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: از روزهای ابتدایی وقوع سیل در روز دوم فروردین ۲ هزار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در پایگاه های جاده ای و شهری مستقر و بسیاری از چهره‌ها هم در این پایگاه‌ها حاضر شدند تا تبلیغی برای حضور مردم باشد.

آخرین آمار کمک های نقدی: ۲۰۵ میلیارد تومان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین آمار دریافت کمک های مردمی گفت: تا این لحظه مبلغ ۲۰۵ میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر سپرده شده و این رقم نزدیک به سه برابر میزان کمک مردمی در زلزله کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این مبالغ از طریق کدهای اختصاصی USSD به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است گفت: این را در نظر بگیریم که سقف واریزی در این کدها ۲۰۰ هزار تومان است و میانگین واریزی ها از این طریق ۶۰ هزار تومان بود. این نشان از حجم زیاد کمک های مردمی و همچنین ارتقای سرمایه اجتماعی است.

نصیری افزود: در کنار این کمک ها، ما همراهی و مشارکت بنگاه های اقتصادی را هم داشتیم. ۳۱۶ بنگاه در این مدت با ما همراهی کردند. نکته ای که خیلی به چشم آمد حضور چهره های ملی اعم از ورزشکاران و هنرمندان بود که ۲۶۲ چهره پای کار آمدند و از همکاری با هلال احمر در کمک به سیل زدگان حمایت کردند و مردم را به این سمت سوق دادند که اگر می خواهند کمک کنند بهترین جایی که می توان انتخاب کرد، جمعیت هلال احمر است.

رئیس سازمان داوطلبان در مورد میزان کمک های غیر نقدی نیز گفت: معادل ریالی کمک‌های غیرنقدی ۱۵۲ میلیارد تومان بود و ۱۲۷ هزار و ۳۹۰ تن حجم محموله هایی بود که از مردم دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: ما در طول دوران کمک رسانی و انتقال این اقلام حتی یک ریال هم کرایه خودرو ندادیم و راننده هایی که کار انتقال را انجام می دادند به شکل داوطلبانه با ما همکاری داشتند.

رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تنها ۸ هزار نفر پرسنل رسمی دارد، به همراهی نیروهای داوطلب اشاره کرد و گفت: تنها در حوزه جمع آوری و توزیع کمک های مردمی به شکل داوطلبانه ۲۶ هزار نفر در طول ایام سیل با کاور جمعیت هلال احمر در حال خدمت بودند و همچنان هم پزشکان و داوطلبان در حال خدمت در این مناطق هستند.

نصیری با بیان اینکه از میان کمک های نقدی مردمی تا کنون مبلغ ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این مبلغ صرف خریداری ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شده و اعلام هم می کنیم تا آخرین نفری که در سیل لوازم زندگی خود را از دست داده این اقلام را دریافت خواهد کرد.

نصیری با تاکید بر اینکه به هیچ وجه از کمک های مردمی برای جایگزینی اقلام توزیعی جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده استفاده نشده است اظهار کرد: تمام این پول برای مردم سیل زده هزینه می شود و برای ارقام باقی مانده نیز در حال رایزنی با وزارت مسکن و بنیاد مسکن هستیم تا نحوه هزینه کرد آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه خانه های زیادی به صورت صد در صد در سیل تخریب شده اند گفت: دولت تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت این خانه ها داده است اما فاصله ای این میان وجود دارد که سعی داریم بخشی از کمک های مردمی را در این زمینه هزنیه کنیم. در زمینه باز سازی خانه ها هم بهترین، موثرترین و جامع ترین راه ممکن را پیش خواهیم گرفت.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: