۰

تظاهرات مهاجران مقابل پارلمان با تابوت حقوق بشر استرالیا+تصاویر

حدود هزار مهاجر از کشورهای مختلف شامل ایران، عراق، سریلانکا، سومالی و میانمار، در اعتراض به وضعیت اقامتشان در استرالیا مقابل پارلمان این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۹۱۹۰۶
۱۳:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ابهام درباره آینده مهاجران ساکن استرالیا و مجوزهای موقت سکونت آنها در این کشور سبب شد که هزار نفر از آنان امروز دوشنبه در مقابل پارلمان استرالیا تجمع اعتراضی برگزار کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، محوطه بیرونی پارلمان استرالیا امروز دوشنبه شاهد تظاهرات مهاجران کشورهای مختلف و شعارهای اعتراضی آنها درباره آینده مبهم و مجوزهای اقامتشان بوده است.

طبق این گزارش، مهاجرانی از کشورهای ایران، عراق، سریلانکا، سودان، سومالی و اقلیت مسلمان روهینگیای میانمار در تجمع اعتراضی مقابل پارلمان استرالیا حضور داشتند.

طبق قوانین استرالیا، به اغلب این مهاجران روادید سه یا پنج ساله اقامت در مناطق حاشیه‌ای و خارج از شهرهای بزرگ داده شده اما اگر طی این مدت، آنها برای دیدار با اعضای خانواده به کشورهای خودشان بروند، روادیدشان را از دست می‌دهند.

«ایان رینتول» سخنگوی ائتلاف «اقدام برای مهاجرت» در استرالیا به آسوشیتدپرس گفت: «شرایط روادید موقت، بسیار طاقت فرسا و یک کابوس بوروکراتیک است و افراد (مهاجران) عملا در برزخ و از همسران، فرزندان، برادرها و خواهرهایشان جدا هستند».

صدور رواید موقت در استرالیا از سال ۲۰۱۳ به عنوان اقدامی برای متوقف کردن روند سفرهای مهاجران و پناهجویان با قایق و کشتی به این کشور آغاز شد. طبق قوانین این کشور، مهاجرانی که با قایق به استرالیا نیایند، از حق دسترسی به روادید دائمی اقامت برخوردار می‌شوند.

رینتول به این رسانه آمریکایی خبر داد، تنها در سال گذشته به برخی از مهاجران که از سال ۲۰۱۲ با قایق خود را به استرالیا رسانده‌ بودند اجازه اقدام کردن برای دریافت روادید مهاجرت داده شده است.

به گفته او، بعد از اتمام مدت روادید موقت برخی از مهاجران، دولت استرالیا با تاکید بر اینکه شرایط زندگی در کشورهایشان بهبود یافته، روادید آنها را تمدید نکرده است.

سخنگوی ائتلاف حامی مهاجران همچنین خبر داد که معترضان در تظاهرات امروز مقابل پارلمان استرالیا شعارهایی از قبیل «عدالت را برای مهاجران برقرار کنید»، سر دادند.

معترضان، همچنین تابوتی در دست داشتند که دور آن پرچم استرالیا پیچیده شده و روی آن کلمه «حقوق بشر در استرالیا» نقش بسته بود.

تظاهرات مهاجران مقابل پارلمان با تابوت حقوق بشر استرالیا+تصاویر

تظاهرات مهاجران مقابل پارلمان با تابوت حقوق بشر استرالیا+تصاویر

تظاهرات مهاجران مقابل پارلمان با تابوت حقوق بشر استرالیا+تصاویر

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: