۰

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه نشریه های دینی در ترکیه

ریاست جمهوری ترکیه دستور افزایش بودجه نشریه های دینی تا ۸۰ میلیون لیره را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۱۸۴۰
۱۵:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات ترکیه به موجب حکم ریاست جمهوری، بودجه اختصاصی به نشریه های دینی به ریاست سازمان امور دینی را به 80 میلیون لیره افزایش دادند.

این تصمیم به موجب ماده 14 قانون موسسه های ریاست امور دینی به شماره 633 و با امضای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اتخاذ شد.

سال 2015 میلادی، آخرین افزایش بودجه برای نشریه های دینی در موسسه امور دینی انجام گرفته بود و این افزایش 100 درصدی بود تا 40 میلیون لیره به عنوان بودجه نشریه های دینی ثبت شود. حال پس از گذشت چهار سال، دوباره این بودجه 100 درصد افزایش داشته و این مبلغ به 80 میلیون لیره رسیده است.

این درحالی است که ناظران معتقدند که مقامات ترکیه، دین را به عنوان ابزار سیاسی قرار دادند و از موسسه امور دینی برای متهم کردن افراد مخالف استفاده می کنند.

ریاست امور دینی ترکیه معروف به «دیانت» یکی از بخش های رسمی مسئول در اداره امور مربوط به دین اسلام در این کشور به شمار می آید. این ریاست براساس قانون شماره 429 تصویب شده در سوم مارس 1924 میلادی تاسیس شد و ریاست آن را امروز «علی ارباش» برعهده دارد، پیش از وی «محمد کورماز» ریاست این بخش را برعهده داشت.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: