۰

نگرانی عرب ها و مسلمانان انگلیس از نژادپرستی جانسون

پایگاه خبری "الجزیره" امروز (یکشنبه) در گزارشی تاکید کرد که انتصاب "بوریس جانسون" راست گرا ، نژادپرست و طرفدار خروج مهاجران، نگرانی عرب ها و مسلمانان بریتانیا را از نادیده گرفتنشان و به توجهی به موضوع فلسطین در سیاست های این نخست وزیر جدید برانگیخته است.
کد خبر: ۱۹۱۸۲۹
۱۴:۲۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری "الجزیره" امروز (یکشنبه) در گزارشی تاکید کرد که انتصاب "بوریس جانسون" راست گرا ، نژادپرست و طرفدار خروج مهاجران، نگرانی عرب ها و مسلمانان بریتانیا را از نادیده گرفتنشان و به توجهی به موضوع فلسطین در سیاست های این نخست وزیر جدید برانگیخته است.

درهمین راستا فعالان مدنی انگلیس در مصاحبه با الجزیره تاکید کردند که این نگرانی مشروع است، چرا که پیش تر جانسون اعلام کرده بود، "در اصل صهیونیست است" و مدعی شده بود که پوشش زنان مسلمان مناسب نیست.

پروفسور "کامل حواش" استاد متخصص در امور بریتانیا نیز به این پایگاه خبری گفت: عرب های ساکن در انگلیس خواهان انتخاباتی زودهنگام برای رهایی از جانسون هستند.

وی ادامه داد که اگر این انتخابات برگزار شود، حزب کارگران به رهبری "جریمی کوربن" فرصت پیروزی پیدا می کند چرا که عرب ها از این حزب به خاطر مواضع همسوی آن با قضیه فلسطین حمایت می کنند.

این استاد دانشگاه در خصوص موضوع فلسطین خاطر نشان کرد : تاکید نخست وزیر جدید انگلیس بر حمایت از اسراییل و افتخار وی به صهیونیست بودنش، نمی تواند تاثیری در سیاست های بریتانیا در حمایت از تشکیل دو کشور بگذارد، اما می تواند موضوعاتی چون فروش اسلحه به کشورهای عربی و در صدر آن عربستان را تقویت کند.

حواش تاکید کرد: جانسون شاید بیشتر همسو با "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و به ویژه سیاست های وی در خصوص ایران باشد.

از سویی دیگر "محمد کزبر" رییس هیئت امنای مسجد "فینزبری پارک" با اشاره به موضع تند جانسون نسبت اسلام و مسلمانان تاکید کرد: این موضع به روشنی جهل و سطحی نگری نخست وزیر جدید انگلیس را آشکار می کند، از این رو قرار گرفتن وی در صدر حکومت چالشی بزرگ برای عرب ها و مسلمانان خواهد بود.

جانسون در نخستین سخنرانی خود این اطمینان را داد که مهاجران اروپایی می توانند در انگلیس زندگی کنند، اما بسیاری معتقد هستند که جانسون نسخه بریتانیایی ترامپ رییس جمهوری آمریکا است.

بوریس جانسون شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه اسبق انگلیس سه شنبه گذشته به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس انتخاب شد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: