۰

حضور معترضانه فعال بحرینی بالای سفارت کشورش در لندن

کد خبر: ۱۹۱۷۶۱
۱۶:۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بحرین امروز (شنبه) «احمد عیسی الملالی» (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) را به اتهام دست داشتن در آنچه «اقدامات تروریستی» خوانده شده، اعدام کرد.

در همین ارتباط، فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از یک فعال بحرینی به نام «موسی الستراوی» را منتشر کردند که در اعتراض به حکم اعدام این دو جوان از ساختمان سفارت بحرین در لندن بالا رفته است.

 

بر اساس گزارش «روسیا الیوم»، کارمندان سفارت بحرین، الستراوی را به زور از پشت‌بام ساختمان پایین کشیدند و پلیس انگلیس ناچار به مداخله در این موضوع شد.

در ادامه این گزارش آمده، پلیس انگلیس برای حفظ جان موسی الستراوی وارد عمل شده است. ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای پلیس در برابر سفارت بحرین حضور گسترده‌ای داشته‌اند.

اعتراض مسالمت‌آمیز مردم بحرین برای احقاق حقوق خود در سال 2011 آغاز شد اما نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر کشته، زخمی یا بازداشت یا سلب تابعیت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده‌‌اند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: