۰

شهادت چهار تن از شیعیان نیجریه در زندان

یکی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که چهار نفر از طرفداران شیخ «ابراهیم زکزکی» در زندان دولتی نیجریه جان باخته اند.
کد خبر: ۱۹۱۷۱۸
۱۲:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی جنبش اسلامی نیجریه، 4 نفر از طرفداران حجت الاسلام شیخ «ابراهیم زکزکی» در زندان دولتی نیجریه جان باختند.

آقای «عبدالله جنیدو» (Abdullahi Junaidu) یکی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه، در توییتی اعلام کرد که جنبش گزارشهایی از شهادت 4 طرفدار شیخ زکزکی در بازداشتگاه دریافت کرده است.

این افراد که مورد جراحت ناشی از اصابت گلوگه قرار داشتند به دلیل عدم دسترسی به کمکهای پزشکی به شهادت رسیده اند.

شایان ذکر است ارتش نیجریه در سال 2015 میلادی به حسینیه صاحب الزمان(عج) و نیز منزل حجت الاسلام والمسلمین شیخ «ابراهیم زکزکی» در شهر "زاریا" حمله کرد و حدود دو هزار نفر از مشارکت کنندگان در مراسم آخر ماه صفر را شهید و زخمی کرد. سه فرزند شیخ ابراهیم زکزکی در آن حمله ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و خود شیخ و همسرش پس از مجروحیت شدید، دستگیر شدند. یک سال پیش از آن، تظاهرات روز قدس در شهر زاریا هدف تیراندازی ارتش قرار گرفته بود که در آن حادثه نییز بیش از 30 نفر ــ از جمله سه پسر دگر شیخ ــ به شهادت رسیدند.

این عضو نیجریه ای مجمع جهانی اهل بیت(ع) تا مدت زیادی در مکانی نامعلوم به وسیله ارتش نیجریه محبوس بود و به علت عدم رسیدگی پزشکی، بینایی یک چشم خود را از دست داد و به بیماری های دیگری نیز دچار شد.

دادگاه عالی نیجریه پس از این جنایت، با تشکیل جلسات محاکمه شیخ زکزکی و همسرش را بی گناه تشخیص و دستور آزادی فوری آنها را داد. براساس حکم این دادگاه، دولت نیجریه باید شیخ زکزاکی و همسرش را در عرض 45 روز به پلیس تحویل داده و پلیس نیز این دو نفر را در زمان 24 ساعت به یک مکان امن انتقال بدهد. دادگاه همچنین حکم کرد که دستگاه امنیتی نیجریه باید 150 هزار دلار به عنوان غرامت به خانواده شیخ زکزکی پرداخت کند. اما این احکام دادگاه عالی نیجریه به دلایل واهی اجرا نشد و ارتش نیجریه همچنان شیخ را در بازداشت دارد!

طرفداران شیخ زکزکی به طور متداول در خیابانهای شهرهای مختلف نیجریه خواستار آزادی وی هستند. در طول این چهار سال بسیاری از این راهپیمایی ها به خشونت کشیده شده و تعداد زیادی شهید، مجروح و زندانی شده اند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: