۰

افزایش ۱۲۰ درصدی جرایم در فضای مجازی

سردار رحیمی از افزایش ۱۲۰ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۵۸۴
۱۳:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار «حسین رحیمی» امروز چهارشنبه دوم مرداد در مراسم افتتاح استودیوی رادیویی و تلویزیونی پلیس پایتخت با اشاره به راه اندازی مراکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور پایتخت گفت: کمتر از یک سال پیش این مرکز در پلیس راهور پایتخت راه اندازی شده است که اضافه شدن استودیوی رادیویی و تلویزیونی پلیس پایتخت تکمیل کننده این مرکز می باشد. این امکانات به ارایه خدمات بهتر به جامعه کمک می کند.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: امروز این استودیو را با این باور افتتاح کردیم که بتوانیم توان و قدرت ایجابی خود را ارتقا دهیم و این امر بیانگر این است که اقدامات ایجابی ما بر اقدامات سلبی پلیس ارجحیت دارد و یکی از شاخصه های آن استودیوی پلیس پایتخت است که امروز آن را به عنوان یک الگو برای کل کشور راه اندازی کردیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه ارتقای احساس امنیت اجتماعی یکی دیگر از اهداف ما در راه اندازی استودیوی رادیویی و تلویزیونی پایتخت است، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته سه درصد وقوع جرایم سه درصد کاهش داشته است و قرارگاهی را که با همکاری دستگاه قضایی راه اندازی کردیم، نقش مهمی در کاهش جرایم به ویژه کاهش سه درصدی سرقت داشته است.

 

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: امنیت بر اساس شاخصه ها و مولفه های موجود در پایتخت از بالاترین و بهترین ضریب در کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتقای انضباط اجتماعی از دیگر اهداف ما در راه اندازی استودیوی رادیویی و تلویزیونی تصریح کرد: قرارگاه ایجاد نظم و انضباط در تهران توسط پلیس و با همکاری شهرداری تهران تشکیل شده است که با راه اندازی این قرارگاه طول خیابان انقلاب، پیروزی، تقی آباد، حد فاصل شهرک قدس تا تجریش، دره فرحزاد و دامنه رودخانه جاجرود پاک سازی شدند؛ این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی افزود: اجازه نخواهیم داد بی انضباطی هایی که مردم را آزرده خاطر و ناراحت می کند در پایتخت توسعه یابد و پلیس با تمام هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد داشت.

 

وی بر لزوم همکاری و همیاری مردم با پلیس تاکید کرد و افزود: پلیس متعلق به مردم و خادم مردم است. تمام برنامه های پلیس برای ارایه خدمات بهتر به جامعه صورت می گیرد. زمانی اقدامات ما خروجی مثبتی خواهد داشت که مردم همیار و همکار پلیس باشند. با این اهداف برنامه های پلیس پایتخت در دستور کار قرار می گیرد.

سردار رحیمی با اشاره به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش مردم اظهار کرد: ما برنامه های آموزش و فرهنگ سازی از طریق استودیوی رادیویی و تلویزیونی پایتخت آغاز خواهیم کرد. روزانه دو هزار نفر به پلیس فتا مراجعه می کنند که علت اصلی آنها مباحث مالی، ورود به حریم خصوصی افراد و رفتارهای ضد اخلاقی در فضای مجازی است، بنابراین همه این رفتارها نیازمند آموزش و فرهنگ سازی می باشد که هم پلیس و هم دستگاه های مربوطه باید در این زمینه برنامه های ویژه ای داشته باشند.

رییس پلیس راهور پایتخت از افزایش 120 درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: همچنین روزانه 15 هزار نفر به کلانتری های ما مراجعه می کنند که اگر یک آموزش و اطلاع رسانی درست صورت بگیرد از طریق این آموزش ها، شگردهای سارقان و متخلفان اطلاع رسانی شود، هم جرایم کاهش می یابد و هم از حجم کار پلیس کاسته می شود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: