۰

شکایت گروه‌های حقوق بشری علیه محدودیت‌های جدید مهاجرتی ترامپ

سه گروه حقوق بشری شکایتی را علیه جدیدترین اقدام مهاجرتی دولت آمریکا تنظیم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۱۲۶۹
۰۹:۱۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سه گروه حقوق بشری شکایتی را علیه جدیدترین اقدام مهاجرتی دولت آمریکا تنظیم کرده‌اند.

 این شکایت، اقدام اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در وضع محدودیت شدید مهاجرتی برای آوارگانی که به سمت مرز جنوبی ایالات متحده می‌روند، زیر سوال برده و به چالش کشیده است.

لی گلرنت، معاون رئیس پروژه حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شدیدترین اقدام دولت ترامپ درباره ممنوعیت پناهندگی است. این اقدام به وضوح قوانین بین‌المللی و داخلی را نقض می‌کند.

«مرکز قانون فقر جنوب» و «مرکز حقوق قانون اساسی» به همراه گروه پروژه حقوق مهاجرتی این شکایت را به نمایندگی از گروه‌های حقوق مهاجران تنظیم کرده‌اند.

باهر عظمی، مدیر حقوقی مرکز حقوق قانون اساسی اعلام کرد: این جدیدترین اقدام دولت ترامپ در اعمال خشونت حداکثری علیه افراد آسیب‌پذیری است که از شرایط بد کشورهایشان فرار می‌کنند.

روز دوشنبه دولت واشنگتن اعلام کرد که پناهندگی برای مهاجرانی که از طریق یک کشور ثالث به آمریکا می‌روند به شدت محدود می‌شود.

این تغییر چشمگیر، جدیدترین سیاست ترامپ با هدف محدود کردن موج ورود خانواده‌های آمریکای مرکزی به مرز جنوبی ایالات متحده است که به دنبال پناهندگی هستند اما این سیاست، بر بسیاری از مهاجرانی که از سراسر دنیا به مرز مکزیک و آمریکا وارد می‌شوند نیز اثر می‌گذارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: