۰

جنجال عکس‌های دزدی روی پاکت‌ سیگار در اروپا

عکس‌های «دزدی» روی پاکت‌های سیگار در اروپا جنجال ساز شده است. استفاده از تصاویر هشدار دهنده روی پاکت‌های سیگار در اروپا اجباری است.
کد خبر: ۱۹۱۲۱۰
۱۲:۲۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، زمانی که یک مرد ۵۰ ساله برای خرید یک پاکت سیگار به دکه سیگارفروشی‌ای در میسانو ایتالیا رفت، با تصویری روبرو شد که او را بر جای خود خشک کرد؛ تصویری از همسرش پیش از آنکه در بیمارستان جان خود را از دست دهد.

این مرد با دیدن تصویر همسر متوفیش به شدت شوکه شد. تصویری که او را بر تخت بیمارستان با لوله تنفس مصنوعی و سر بانداژ شده نشان می‌داد. وی به همین دلیل با کمک یک وکیل به دادگاه شکایت و درخواست غرامت ۱۰۰ میلیون یورویی کرد.

پاسخ کارخانه‌های تولید سیگار راه‌های شکایت را بر آنها بست. آنها در جواب سوال آنها گفتند از تصاویری که «کمیسیون اتحادیه اروپا» در اختیار آنها گذاشته، استفاده کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، این پاسخ مسیر شکایت را برای شاکیان دشوار کرد. هنوز مشخص نیست این تصویر چگونه وارد فایل‌های اتحادیه اروپا شده است. آنها قصد دارند تا شکایت خود را از کمیسیون اتحادیه اروپا پیگیری کنند.

اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر کوشیده است تا با درج تصاویر و پیام‌های هشدار دهنده بر روی پاکت‌های سیگار عرضه شده در این اتحادیه افراد را از استعمال دخانیات منع کند.

این تصمیم در سال ۲۰۱۴ گرفته شد و پس از انجام مراحل مقدماتی به تدریج در کشورهای عضو اتحادیه به اجرا رسید.

به همین منظور ۴۲ عکس در ۱۴ سری سه تایی به همراه پیام‌های هشدار دهنده تنظیم و به کارخانه‌های تولید سیگار ارائه شد. این عکس‌ها باید ۶۵% از فضای روی پاکت‎های سیگار را بپوشانند.

این تصاویر را پیمان‌کاران خارجی عرضه کرده و اتحادیه مبلغ ۶۰۰ هزار یورو بابت آنها پرداخته است.

این تصاویر از میان عکس‌های ۸۰۰۰ داوطلب از ۱۰ کشور اتحادیه (بلژیک، آلمان، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، لهستان، رومانی، سوئد و انگلستان) که تمایل داشتند در این پروژه چند ملیتی شرکت کنند، جمع‌آوری و سپس بهترین آنها به منظور هشدار به استعمال‌کنندگان دخانیات انتخاب شده‌اند.

این عکس‌ها همچنین به رویت پزشکان متخصص رسیده تا از درستی آنها اطمینان حاصل شود.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد در آینده پروژه‌های مشترکی برای هشدار به مصرف‌کنندگان دیگر محصولات دخانی از جمله سیگارهای الکترونیک اجرا کند.

در همین حال، یک مرد آلبانیایی از مقامات اتحادیه اروپا خواسته تا توضیح دهند چگونه تصویر پای قطع‌شده او به عنوان عکس هشداردهنده بر روی بسته‌های سیگار نقش بسته است.

این مرد آلبانیایی که در فرانسه زندگی می‌کند گفته به شدت از این موضوع شگفت‌زده است، چرا که او پایش را در جریان یک تیراندازی در آلبانی از دست داده و قطع این عضو بدنش هیچ ربطی به پیامدهای سیگار کشیدن ندارد.

به گزارش بی بی سی، این مرد آلبانیایی پس از آن به این موضوع پی می‌برد که سال گذشته پسر این مرد یک بسته سیگار که از لوکزامبورگ خریده بود را همراه خود به خانه پدرش آورد. بر روی این بسته سیگار تصویر هشداردهنده‌ای نقش بسته بود که هر دو مرد بلافاصله آن را را شناسایی کردند. آن عکس، عکس پای چپ قطع شده پدر بود که روی شعاری درباره مضرات سیگار نوشته شده بود: سیگار کشیدن سبب مسدود شدن شریان خون می‌شود.

به نظر می رسد این عکس زمانی ثبت شده بود که مرد آلبانیایی برای دریافت پروتز به بیمارستان رفته بود. او از ۲۰ سال پیش با عصا حرکت می‎‌کرد.

اکنون وکیل این مرد درحال پیگیری پرونده است، چرا که او نه رضایت داده بود که این تصویر به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و نه قطع عضو او ارتباطی به مسدود شدن شریان‌های خونش دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: