۰

فروش ۱.۴ میلیارد دلار سامانه موشکی تاد به عربستان

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شرکت «لاکهید مارتین» موفق شده است برای فروش سامانه موشکی «تاد» به عربستان سعودی، قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار با ریاض امضا کند.
کد خبر: ۱۹۱۱۸۳
۱۰:۴۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتن» موفق به عقد قراردادی به ارزش 1.48 میلیارد دلار برای فروش سامانه دفاع موشکی «تاد» به عربستان سعودی شد.

پنتاگون افزود، قرارداد جدید اصلاحیه توافق سابق برای تولید سامانه دفاع موشکی به نفع عربستان سعودی است.

پنتاگون همچنین اضافه کرد، قرارداد جدید با عربستان سعودی ارزش کلی قرارداد تاد را 5.36 میلیارد دلار افزایش داده است.

وزارت دفاع آمریکا، اسفند ماه گذشته اعلام کرد قراردادی به ارزش 946 میلیون دلار برای فروش سامانه‌های موشکی تاد به عربستان سعودی را به شرکت لاکهید مارتین واگذار کرده است.

لاکهید مارتین شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است، که در ماه مارس سال 1995 از ادغام شرکت‌های «لاکهید کورپوریشن» و «مارتین مریتا» در شهر «بتزدا» در مریلند تشکیل شد، و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران صنایع جنگ‌افزاری جهان شناخته می‌شود.

طبق این گزارش، خبر موفقیت شرکت لاکهید مارتین برای عقد قرارداد با عربستان سعودی درخصوص سامانه ضد موشکی تاد دو روز پس از آن اعلام می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای به صورت رسمی و قانونی راه فروش 8 میلیارد دلار سلاح به عربستان و دیگر متحدان این کشور را مسدود کرد.

سنای آمریکا، که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است نیز پیشتر در ماه ژوئن با تصویب چند قطعنامه مشابه درصدد لغو برنامه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری برای استفاده از اختیارات ویژه جهت فروش تسلیحات به عربستان سعودی بود. در حالی‌که ترامپ، پیشتر با توجه به تنش‌های جاری با ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس تلاش کرده بود که پروژه فروش بیش از 8 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان و دو کشور امارات عربی متحده و اردن را با طرح وضعیت اضطراری توجیه کند.

از سوی دیگر، در تازه‌ترین تحولات نظامی میان ریاض و واشنگتن، پس از موافقت پادشاه عربستان با استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور، وزیر دفاع آمریکا مجوز اعزام نیرو و تجهیزات این کشور به عربستان سعودی را صادر کرد.

پنتاگون در این‌باره تصریح کرد، طی هماهنگی با عربستان سعودی استقرار نیرو و تجهیزات برای تضمین امنیت ناشی از تهدیدات به وجود آمده، انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: