۰

عربستان بیش از ۱۰۰۰ تبعه خارجی را زندانی کرده است

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که یک هزار و پنجاه تبعه خارجی با جرایم «تروریستی و امنیتی» در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۹۱۱۱۸
۱۲:۳۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور عربستان روز چهارشنبه اعلام کرده تعداد زندانیان خارجی که با اتهامات تروریستی و امنیتی بازداشت شده‌اند، به ۱۰۲۸ نفر رسیده است. علاوه بر این افراد، ملیت ۲۲ نفر از زندانیان امنیتی نیز روشن نیست.

به نوشته روزنامه «الوطن»، تازه‌ترین فهرست ریاست امنیت ملی عربستان سعودی از افرادی که با اتهامات امنیتی در این کشور در زندان به سر می‌برند، نشان می‌دهد که ۴۲۰۱ نفر از این افراد سعودی هستند و ۱۰۲۸ نفر هم از ۴۰ کشور مختلف هستند.

بر اساس این گزارش، یمنی‌ها بیشترین تعداد زندانیان خارجی را با تعداد ۳۵۸ زندانی شامل می‌شوند، در حالیکه سوریه‌ای‌ها با ۲۵۹ زندانی در جایگاه دوم هستند و بعد از آنها بیشترین تعداد به مصری‌ها با ۷۵ زندانی و پاکستانی‌ها هم با ۷۳ زندانی تعلق دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بر طبق فهرست زندانیان زندان‌های امنیت ملی کشور عربستان در میان زندانیان کسانی هستند که محکوم شده‌اند و برخی از آنها حکمشان قابل تجدیدنظر است. در حالی که بقیه منتظر مراجعه مجدد به دادگاه و اجرای احکام قضاییشان هستند و کسانی هم هستند که هنوز تحت بازجویی به سر می‌برند.

تعریف جرایم امنیتی در عربستان سعودی چندان روشن نیست و آنطور که نهادهای حامی حقوق بشر گزارش داده‌اند، ریاض هزاران نفر از منتقدان و معارضین را به اتهام‌های امنیتی و تروریستی زندانی کرده است. گزارش‌های متعددی هم از شکنجه افراد و اعدام زندانیان منتقد با اتهام‌های تروریستی، منتشر شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: