۰
بشار اسد:

غرب، تنوع اجتماعی در سوریه را هدف گرفته

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای هدف قرار دادن تنوعی که در جامعه سوریه وجود دارد، تصریح کرد که گفت‌وگو راهکار مقابله با این حربه غرب است.
کد خبر: ۱۹۱۱۱۶
۱۲:۳۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که کشورهای غربی در تلاش هستند که همگرایی در جامعه سوریه را از بین ببرند.
اسد تصریح کرد که «وطن، خانه همه است و آنچه امروز با آن سروکار داریم، غرق شدن در اصطلاحاتی است که هدف از آن، شکست ماست؛ زیرا جامعه ما بر اساس تنوع بنا شده است».

وی تأکید کرد که کشورهای غربی در تلاش هستند که این تنوع را به نوعی نفرت تبدیل به کنند و با نسبت دادن برخی اصطلاحات به جامعه سوریه، که هیچ ارتباطی بدان ندارد، در پی تحقق این هدف هستند.

سخنان بشار اسد در جریان مشارکت در یک نشست بود که دفتر جوانان حاضر در ریاست حزب بعث سوریه برگزار کرد و این نشست‌ سه روز به طول خواهد انجامید.روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از اسد گزارش داد که «اگر با یکدیگر گفت‌وگو نکنیم، موفق نمی‌شویم و هیچ مسئولی نمی‌تواند بدون گفت‌وگو پیشرفت کند».وی ادامه داد: «هر اندازه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند، به توافق فراگیرتری دست می‌یابیم و حکومت نیز به صورت هدفمند پیشرفت می‌کند».

رئیس جمهور سوریه شرط این پیشرفت را تأکید بر گفت‌وگو و تقویت تمرکز زدایی بر اساس مکانیزم‌ها و ضوابط معین دانست؛ «زیرا این مکانیزم‌ها در بسیاری مواقع، علت شکست یا موفقیت است».

اسد تصریح کرد که حزب بعث باید با این اصطلاحاتی مقابله کند که جامعه سوریه را هدف قرار گرفته و وظیفه مسئولان این حزب این است که با گفت‌وگو این مأموریت را انجام دهند.

در جریان نشست مذکور مسائلی مانند «ناسیونالیسم عربی، انوع افراطی‌گری و نقش [حزب] بعث و نهادهای مردمی در مقابله با آن، اصطلاحات کهن و جدید و پیامدهای جنگ».

جلسه مذکور با بشار اسد دو ساعت و ربع به طول انجامید و در آن، مسائل مربوط به گسترش فرهنگ گفت‌وگو تأکید شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: