۰

ظریف سعودی ها را به صدام تشبیه کرد

وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتر خود با اشاره به فروش تسلیحات آمریکایی به ائتلاف سعودی در جنگ یمن، گفت که آمریکا باید فروش سلاح به امثال صدام را متوقف کند.
کد خبر: ۱۹۱۰۲۸
۱۵:۴۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

به گزارش«شیعه نیوز»٬ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با انتقاد از شروط ایالات متحده مرتبط با برنامه موشکی ایران، خواستار توقف صادرات تسلیحات آمریکایی به منطقه شد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هشت دفاع مقدس، نوشت: «به مدت هشت سال، صدام [دیکتاتور معدوم عراق] بارانی از موشک‌ها و بمب‌هایی که شرق و غرب تامین کرده بودند، بر سر شهرهای ما ریخت».

وی با انتقاد از حمایت گسترده نظامی کشورهای مختلف از رژیم صدام علیه ایران، افزود: «اما هیچ کسی به ایران هیچ نوع ابزار دفاعی و پدافندی هم نفروخت. ما نیز چاره‌ای نداشتیم جز اینکه (سلاح‌های) خودمان را بسازیم».

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به اتهام‌زنی آمریکایی‌ها به ایران درباره ارسال سلاح به یمن، تصریح کرد: «اکنون آنها (از ما)‌ هستند. به‌جای فرار از این موضوع (حمایت نظامی غرب از صدام)، آمریکا باید فروش سلاح به امثال صدام (حکام سعودی و اماراتی) را پایان دهد».

 

 

ظریف همچنین تصاویری از حملات عراق به خرمشهر در جنگ تحمیلی، بمب‌های آمریکایی که توسط ائتلاف سعودی بر سر مردم یمن ریخته می‌شود، کشتار فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست در غزه و همچنین کاریکاتوری از نمایش تبلیغاتی «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل درباره فروش ادعایی تسلیحات ایرانی به یمن را در این توئیت الصاق کرد.

این توئیت ظریف پس از آن است که رسانه‌های غربی تلاش کرده بودند از اظهارات وی در مصاحبه با «بی.بی.سی» سوءاستفاده کنند و نوشتند که وزیر خارجه ایران برای اولین بار بحث مذاکره موشکی را مطرح کرد. این در حالی است که ظریف گفته بود دلیلی برای مذاکره مجدد وجود ندارد و ایران بالاخره نفت خود را می‌فروشد اما شرافت را هرگز.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: