۰

مسئولان به حوزه های علمیه خواهران اهمیت بیشتری دهند

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش موثر بانوان طلبه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفتند: مسئولین حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه های علمیه‌ی خواهران اهمیت فوق العاده ای قائل شوند.
کد خبر: ۱۹۱۰۰۸
۱۴:۳۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز داشتند: از ابداعات بسیار مهم امام راحل، تشکیل حوزه های علمیه‌ خواهران بود که سابقه نداشت؛ گرچه به صورت محدود آغاز شد اما با گذشت زمان چنان پیشرفت کرد که امروز عدد طلاب خواهر از یکصد هزار نفر نیز افزون تر شده است.

ایشان در ادامه افزودند: اهمیّت حوزه های علمیه خواهران از این نظر است که خواهران مورد تهاجم بیشتری از سوی مفسدان هستند. حمایت از مسأله حجاب که از اهم مسائل اسلامی است اگر به وسیله آن ها صورت گیرد مؤثرتر است. اضافه بر این، مسأله متلاشی شدن خانواده ها از طریق طلاق در مواردی ناشی از سوء رفتار دختران است و از طریق خواهران بهتر کنترل می شود. شکایت مهریه که با تمام اصلاحات مؤثری که در درمان آن شده هنوز عده ای را گرفتار ساخته است و با تبلیغات خواهران به حداقل خواهد رسید.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان تصریح کردند: استقبال فوق العاده خواهران از حوزه های علمیه که در مواردی بر استقبال برادران پیشی می گیرد، نیز حائز اهمیت است. مسئولین حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه های علمیه‌ی خواهران اهمیت فوق العاده ای قائل شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: