۰
تجمع علمای مسلمان لبنان:

دولت نیجریه هرچه سریعتر شیخ زکزاکی را آزاد کند

کد خبر: ۱۹۰۹۵۰
۲۲:۲۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای از مقامات نیجریه خواست شیخ ابراهیم الزکزاکی را که در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می برد، هرچه سریعتر آزاد کنند.

تجمع علمای مسلمان لبنان در این بیانیه عنوان کرد: اخباری از زندان محل نگهداری آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر دینی و مرجع تقلید شیعیان نیجریه و رئیس جنبش اسلامی این کشور مخابره شده است مبنی بر اینکه وضعیت جسمی وی وخیم است و مقامات نیجریه هیچ گونه توجهی به وضعیت جسمی وی ندارند و از مداوای او جلوگیری می کنند.

در این بیانیه آمده است: مقامات نیجریه نسبت به وضعیت جسمی وخیم شیخ زکزاکی بی تفاوت هستند و جلوی خانواده وی را برای مداوای او می گیرند.

این تجمع افزود: تجمع علمای مسلمان، زندان او را سیاسی می دانیم که بدون هیچ جرمی حبس شده است و تنها دلیل آن هم این است که وی در نیجریه پیروانی دارد و خواهان برگزاری مناسبت های اسلامی نظیر عاشورای حسینی، روز قدس، سالگرد ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت است.

این تجمع در ادامه آورد: بازداشت شیخ زکزاکی پس از کشتار بزرگ پیروان وی و خانواده اش که باعث شهید شدن عده زیادی گشت، صورت گرفت. این موضوع ملت نیجریه را از برگزاری تظاهرات برای آزادی وی بازنداشت و حتی تیراندازی به آنها هم که عده ای را شهید و زخمی کردند، باعث نشد آنها از خواسته خود کوتاه بیایند.

در بیانیه مذکور تاکید شده است: ما در تجمع علمای مسلمان لبنان از دولت نیجریه می خواهیم هرچه سریعتر آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر دینی بزرگ این کشور و رئیس جنبش اسلامی نیجریه را آزاد کند و و در حالی که این کشور از جنایت های بوکوحرام رنج می برد، به وی اجازه دهد به فعالیت هایش در زمینه تربیت نوجوانان و جوانان براساس اسلام ناب محمدی ادامه دهد.

این تجمع در ادامه رژیم صهیونیستی را عامل فشار مقامات نیحریه علیه شیخ زکزاکی و تداوم بازداشت وی و پیروانش دانست و افزود: مقامات نیجریه در حالی شیخ زکزاکی را بازداشت کرده اند ک دادگاه فدرال این کشور خواستار آزادی فوری وی شد و اعلام کرد که وی تنها در راستای وحدت اسلامی و آزادی فلسطین تلاش می کرده است. فعالیت های شیخ زکزاکی بویژه اصرارش برای برگزاری روز جهانی قدس در پایتخت نیجریه و دیگر مناطق، باعث عصبانیت رژیم صهیونیستی شد است.

تجمع علمای مسلمان لبنان در پایان بیانیه خود از سازمان های حقوقی بین المللی و نیجریه و سازمان همکاری اسلامی خواسته است برای آزادی آیت الله شیخ زکزاکی روی دولت نیجریه فشار بیاورند و زمینه مداوی هرچه سریعتر وی را فراهم کنندو به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: