۰

توافق انگلیس و فرانسه برای افزایش نیرو در سوریه

نشریه فارن پالسی آمریکا به نقل از چند منبع آگاه نوشت: انگلیس و فرانسه در تصمیمی که یک پیروزی بزرگ برای تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود قبول کرده‌اند نیروهای بیشتر به سوریه اعزام کنند تا آمریکا بتواند نیروهایش را از این کشور خارج سازد.
کد خبر: ۱۹۰۸۴۱
۱۴:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نشریه فارن پالسی آمریکا به نقل از چند منبع آگاه نوشت: انگلیس و فرانسه در تصمیمی که یک پیروزی بزرگ برای تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود قبول کرده‌اند نیروهای بیشتر به سوریه اعزام کنند تا آمریکا بتواند نیروهایش را از این کشور خارج سازد.

یک مقام وابسته به دولت آمریکا به فارن پالسی تاکید کرد: بریتانیا و فرانسه به عنوان تنها هم‌پیمانان آمریکا که نیروهای زمینی در سوریه دارند متعهد به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نیروهایشان در سوریه خواهند بود.

همچنین طبق این گزارش، کشورهای دیگر هم ممکن است تعداد کمی نیرو را به سوریه اعزام کنند اما در ازای آن آمریکا باید هزینه‌هایش را پرداخت کند.

در این گزارش چارچوب زمانی برای استقرار این نیروها و تعداد دقیق سربازان در نظر گرفته شده مشخص نشده است.

مقام مذکور اظهار کرد: در مجموع ما در تلاش‌هایمان برای متقاعد کردن هم‌پیمانان آمریکا به منظور اختصاص دادن منابع بیشتر به جنگ جاری علیه گروه تروریستی داعش در سوریه سرخورده شده‌ایم.

به گفته یک منبع آگاه دیگر، علاوه بر بریتانیا و فرانسه، ایتالیا نیز در آستانه تصمیم گیری اعزام یا عدم اعزام نیروهای بیشتر به سوریه قرار دارد و چند کشور حوزه بالکان و بالتیک هم با اطمینان تقریبی قرار است تعداد کمی از سربازانشان را بفرستند.

در دسامبر ۲۰۱۸ ترامپ اعلام کرد آمریکا کاملاً نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و بعد از اعلام این تصمیم او جیمز ماتیس از وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد.

با این حال او از آن زمان تاکنون تاحدی این فرآیند را تدریجی به پیش برده و قبول کرده که تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در سوریه باقی بماندند.

هر چند که موافقت فرانسه و بریتانیا با افزایش سربازانشان در سوریه موفقیتی برای دولت آمریکا است اما نیروهای آنها کاملاً خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را پر نخواهند کرد.

انتظار می‌رود که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه از حدود ۲۰۰۰ سرباز به تنها ۴۰۰ سرباز کاهش یابد اما تعداد دقیق نیروهای انگلیسی و فرانسوی در سوریه مشخص نشده است.

یک منبع دوم نیز برآورد کرد هر کدام از این کشورها در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز در سوریه دارند.

این خبر یک روز بعد از آن اعلام می‌شود که آلمان با درخواست مشابهی از سوی آمریکا برای اعزام نیروهای زمینی خود به سوریه مخالفت کرد.

با این حال در حال حاضر آلمان از عملیات‌ها در سوریه از طریق هواپیماهای شناسایی و سوخت رسانی و دیگر کمک‌های نظامی غیر رزمی حمایت می‌کند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: