۰
مقام لیبیایی:

داعش به پایان خود در لیبی نزدیک است

سرتیپ "احمد المسماری" سخنگوی نظامیان تحت حمایت ژنرال "خلیفه حفتر" در واکنش به انتشار ویدیوی حضور گروه تروریستی "داعش" در لیبی، ضمن تایید حضور تروریستها در این کشور تاکید کرد: یقین دارم که آنها به پایان خود در لیبی نزدیک هستند.
کد خبر: ۱۹۰۶۸۳
۱۴:۵۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سرتیپ "احمد المسماری" سخنگوی نظامیان تحت حمایت ژنرال "خلیفه حفتر" در واکنش به انتشار ویدیوی حضور گروه تروریستی "داعش" در لیبی، ضمن تایید حضور تروریستها در این کشور تاکید کرد: یقین دارم که آنها به پایان خود در لیبی نزدیک هستند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است، پس از سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در همان سال، دو دولت موازی در غرب و شرق لیبی شکل گرفت.
نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات و عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و ارتش «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را برعهده دارد.
این دو کانون قدرت در لیبی تاکنون موفق نشده‌اند برای حل بحران سیاسی در این کشور به یک راه حل مشترک دست پیدا کنند. اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین سال جاری و همزمان با دستور ژنرال حفتر فرمانده عناصر موسوم به «ارتش ملی لیبی» به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شده است.
گروه تروریستی داعش که فرصت را برای افزایش حضور خود در لیبی مناسب دید، همزمان با افزایش درگیری‌ها بر تعداد عناصر تروریستی خود در این کشور افزود.
داعش طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در لیبی شکست سنگینی را متحمل شده بود و رؤیای ایجاد به زعم خود «خلافت اسلامی» را برباد رفته می‌دید، اما ناآرامی‌ها و انفجارهای طرابلس پایتخت لیبی در سال ۲۰۱۸ و حملات سنگین نیروهای متخاصم علیه یکدیگر، فضا را برای ظهور پررنگ این تروریست‌ها در این کشور بار دیگر فراهم کرد.
دیروز (یکشنبه) گروه تروریستی داعش با انتشار یک ویدئو و اعلام بیعت با «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه، حضور خود را در لیبی علنی کرد.
داعش در این ویدئو ارتش لیبی را تهدید به حمله کرد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک، سخنگوی نظامیان تحت حمایت ژنرال حفتر نیز با تأیید حضور داعش در لیبی گفت: این ویدئو نشان می‌دهد که داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد و چیزی به پایان آن در کشور ما نمانده است.

** ۱۴ کشته و یک اسیر در ستون نیروهای ارتش دولت وفاق ملی
«المنذر الخرطوش» مسئول مرکز اطلاع رسانی تیپ پیاده نظامیان وابسته به حفتر مدعی شد: دیشب در یک درگیری با نیروهای ارتش دولت وفاق ملی که نزدیک به شش ساعت به طول انجامید، نیروهای حفتر موفق شدند که حمله آنها به منطقه "الاحیا البریه" در جنوب طرابلس را دفع کنند.
به گفته این منبع که با اسپوتنیک مصاحبه کرده است، در این درگیری ۱۴ تن از نیروهای ارتش دولت وفاق ملی کشته و یک تن دیگر اسیر شده است که هنوز هیچ منبع مستقل یا وابسته به دولت قانونی لیبی این خبر را تأیید نکرده است.

** از سرگیری پروازها در فرودگاه معیتیقه طرابلس پس از تعطیلی موقت
شبکه های عربی امروز (دوشنبه) خبر دادند که پروازهای فرودگاه «معیتیقه» در شمال طرابلس پس از تعطیلی موقت از سر گرفته شد.
یک منبع محلی لیبیایی گفت: پس از اصابت چند گلوله خمپاره به این فرودگاه در شمال طرابلس، پروازهای آن به حالت تعلیق درآمده بود.
پنجشنبه گذشته نیز به دنبال بمباران هوایی این فرودگاه توسط جنگنده‌های عناصر وابسته به حفتر، فرودگاه به طور موقت تعطیل شده بود.
این فرودگاه علاوه بر میزبان پروازهای داخلی در لیبی، به تونس، اردن و ترکیه نیز پرواز دارد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: