۰

دستگیری سه مسلمان به جرم ساخت نمازخانه در یونان

سه مسلمان در شهر کوچکی در همسایگی زانتی در یونان به جرم اینکه می خواسته اند نمازخانه کوچکی برای خودشان بسازند و در آنجا به نماز بایستند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۹۰۶۱۵
۰۹:۰۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، درحالی که اماکن دینی و عبادتگاه های غیررسمی زیادی در سرتاسر یونان وجود دارد، و قرار است و سال هاست مسلمانان این کشور در انتظار افتتاح نخستین مسجد رسمی در شهر آتن بوده اند، اخیرا سه مسلمان به جرم راه اندازی یک نمازخانه متهم و دستگیر شده اند.

به گفته احمد هرالوگلو یک روحانی محلی، الیاس گوندوگان احمدگلو امام جماعت مسجدی در همسایگی شهر زانتی، در استان مقدونیه شرقی و تراکیه در کشور یونان به همراه دو تن دیگر بازداشت شده اند.

زانتی بخشی از منطقه تراکیه غربی یونان محسوب می شود و از قرن های گذشته تاکنون بیش از 150 هزار مسلمان داشته است. هرالوگلو گفت که دستگیری سه مرد مسلمان تنها به خاطر این بوده که قصد داشته اند بخش کوچکی را به یک ساختمان از پیش ساخته شده اضافه کنند تا در آنجا قادر به اقامه نماز باشند.

وی افزود که ساختمان مذکور بخشی از انجمن فرهنگی محلی بوده و دستگیری به جرم ساخت و ساز غیررسمی انجام گرفته است. این مسلمان محلی افزود، دادگاه به آنان هشدار داده درصورتی که کار ساخت و ساز بدون مجوز ادامه پیدا کند، آن ها با جریمه تا بیش از 56 هزار دلار مواجه خواهند بود.

احمدگلو که به قید وثیقه آزاد شده گفت که شهرشان مسجد مناسبی برای مسلمانان نداشته و مسلمانان محلی نمازهایشان را در جایگاه های موقتی مانند ساختمان های صنعتی یا زیرزمین ها اقامه می کنند.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: