۰

انفجار تروریستی هنگام نماز در مسجد شیعیان غزنی

آمار شهدای مسجد «محمدیه» در شهر غزنی به سه شهید و ۲۴ زخمی رسید، طالبان نیز ضمن محکومیت این انفجار اعلام کرد که چنین حملاتی برای ایجاد تفرقه سازماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۰۴۸۶
۱۰:۰۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شب گذشته یک بمب کارگذاری شده هنگام نماز مغرب و عشا در مسجد «محمدیه» در منطقه «خاک غریبان» حوزه اول امنیتی شهر غزنی در بین نمازگزاران منفجر شد.

بر اثر این حمله تروریستی سه نمازگزار از جمله یک کودک به شهادت رسید و 24 تن دیگر نیز زخمی شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مساجد شیعیان در ولایت‌های کابل و هرات پیش از این بارها هدف حملات انفجاری گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

«ذبیح‌االله مجاهد» سخنگوی طالبان انفجار شب گذشته در مسجد شیعیان در غزنی را محکوم کرد و آن را اقدامی شوم در راستای ایجاد تفرقه در بین مردم مسلمان این کشور دانست.

وی در توییترش نوشت: «انفجار و تلفات ملکی شب گذشته در مسجد هموطنان اهل تشیع ما در منطقه «خاک غریبان» شهر غزنی را نکوهش می‌کنیم و این اقدام را تلاش شوم دشمنان برای ایجاد تفرقه می‌پنداریم».

این نخستین حمله تروریستی به مسجد شیعیان در ولایت غزنی محسوب می‌شود که از آغاز فعالیت گروه تروریستی داعش در این ولایت را نشان می‌دهد موضوعی که نماینده پارلمان افغانستان آن را زنگ هشداری برای مسئولان امنیتی در این ولایت دانسته است.

«عارف رحمانی» نماینده مردم غزنی در پارلمان با اشاره به این حمله تروریستی خاطرنشان کرد که وقوع یک چنین حادثه‌ای در ولایت غزنی سابقه نداشته است و مسئولان امنیتی باید عوامل این فاجعه را شناسایی و مجازات کنند.

این در حالی است که شیعیان و اهل تسنن در ولایت غزنی همواره به صورت مصالحت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: