۰

محتواهای تروریستی در رسانه های اجتماعی استرالیا ممنوع شد

رسانه های اجتماعی در استرالیا برای جلوگیری از گسترش مطالب افراطی خشونت آمیز اقدام کرده اند.
کد خبر: ۱۹۰۱۹۹
۰۸:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های اجتماعی در استرالیا برای جلوگیری از گسترش مطالب افراطی خشونت آمیز اقدام کرده اند.

«اسکات موریسون» رهبر حزب لیبرال استرالیا و نخست‌وزیر این کشور به رسانه های اجتماعی دستور داده است تا این رویکرد را در پیش بگیرند در غیر این صورت هدف تنبیه قرار خواهند گرفت.

یک گروه ضربت از کمپانی های رسانه های اجتماعی،غول های تکنولوژی و سرویس های اینترنتی استرالیا که در پی حملات تروریستی به مساجد «کریستچرچ» تشکیل شده اند طرحی را ترسیم کرده اند مبنی بر اینکه چگونه این کمپانی ها علیه محتواهایی که حملات تروریستی واقعی و جرایم خشونت آمیز را به طور آنلاین نشان می دهند و یا مردم را تشویق به انجام اینگونه کارها می کنند،اقدام به عمل می آورند.

انتشار 30 پیشنهاد در این زمینه به دلیل پافشاری موریسون برای قانع کردن رهبران بزرگ ترین شرکت های جهان برای ملحق شدن به اقدام علیه گسترش محتواهای آنلاین تروریستی و خشونت زا ،انجام شد.

نخست وزیر استرالیا در این باره گفت: «شرکت های تکنولوژی باید همه تلاش و هم و غم خود را متوجه این مشکل کنند.»

وی افزود: «این شرکت ها باید همه توجه خود را متمرکز بر حصول اطمینان از این مسئله کنند که تروریست ها از آنها به عنوان سلاح خود استفاده نمی کنند.»

شرکت های تکنولوژی هم قول داده اند تا در الگوریتم های خود بازنگری کنند تا این اطمینان حاصل شود که آنها مردم ره به سوی محتواهای خشونت های افراطی و تروریستی سوق نمی دهند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: