۰

شکایت پزشک غیرمسلمان از اسلام‌هراسی در فلوریدا

یک پزشک عرب مصری تبار که در مرکز درمانی پورت شارلوت در فلوریدا به کار مشغول بوده و حتی مسلمان نیست، از تبعیض و اسلام هراسی شکایت کرد.
کد خبر: ۱۸۹۹۳۲
۱۰:۲۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک پزشک عرب تبار از یک مرکز درمانی در شهر پورت شارلوت در ایالت فلوریدای آمریکا به خاطر تبعیض و اسلام هراسی شکایت کرده است.

دکتر نقی فاروق که از دسامبر 2016 تا 17 اکتبر 2017 در مرکز بهداشت و درمان مداکسپرس مشغول به کار بود شکایت نامه ای علیه تبعیض در محیط کاری انجام داده و خواستار دریافت خسارت 15 هزار دلاری شده است. این پزشک مصری تبار که در سال های 1984 به آمریکا مهاجرت کرده «مسیحی» می باشد و می گوید با وجود این، به او به چشم یک مسلمان نگاه کرده و همکارانش محیط کاری ناامن و خشنی برای او به وجود آورده اند و به خاطر ملیت و رنگ پوستش او را مسلمان تلقی کرده و مورد تبعیض قرار می داده اند.

گفته می شود یکی از مدیران مرکز درمانی گفته که «هیچ مسلمان تروریست عربی حق ندارد تحت نظارت او کار کند!»

مدیران و همکاران وی نیز به لهجه وی گیر داده و بر این باور بوده اند که بیماران از پزشک با «زبان خارجی» خوششان نمی آید!

در شکایت نامه این پزشک عرب امده است که همکارانش تمام تلاش شان را به کار بردند تا او را مجبور به استعفا کنند. محیط کاری پرتنشی برای او ایجاد کرده و به هر طریق کارشکنی کرده اند تا او به کارش در مرکز درمانی پایان دهد. دیگر کارمندان نیز سعی می کردند او را به انجام کارهای غیرقانونی از جمله تجویز داروهای غیرمجاز وادار سازند تا او به مسیر اخراج بیافتد.

در شکایت نامه آمده است، زمانی که او از کارش کناره گیری کرد، یک پزشک «با شایستگی کمتر اما غیرعرب و غیرمصری» جای او را در مرکز گرفت.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: