۰

پارلمان کویت خواستار تحریم کنفرانس سازش بحرین شد

نمایندگان پارلمان کویت از دولت کویت خواستند موضعی جدی و قاطع خود را درخصوص تحریم کنفرانس اقتصادی بحرین، که اولین گام در آغاز بخش اقتصادی طرح صلح ادعایی موسوم به «معامله قرن» است، اعلام کند.
کد خبر: ۱۸۹۹۲۸
۰۹:۵۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در فاصله یک روز مانده به برگگزاری کنفرانس آمریکایی- صهیونیستی در بحرین، نمایندگان پارلمان کویت( مجلس الامه) در بیانیه‌ای، خواستار تحریم این کنفرانس شدند.

در این بیانیه، که روز گذشته در جلسه ویژه‌ای از سوی «مرزوق علی الغانم» رئیس مجلس قرائت شد، از دولت کویت خواسته شده است که «موضع جدی و قاطعی درخصوص تحریم فعالیت‌های این کنفرانس اعلام کند».

این بیانیه افزود: «ما تمامی فعالیت‌های این نشست، را که می‌تواند سبب تضییع حقوق عربی، اسلامی و تاریخی فلسطین شود، رد می‌کنیم.»

نمایندگان پارلمان کویت تأکید کرد: «عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی مخالف آرمان‌ها، مواضع و موازین کویت است.»

آنها همچنین خاطرنشان کردند: «هدف از کارگاه بحرین، که قرار است با مشارکت صهیونیست‌ها برگزار شود، مشروعیت بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحمیل هزینه‌ها و فشارهای اشغال اراضی فلسطین بر دوش کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی است.»

از سوی دیگر، «شیخ صباح الخالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت طی این جلسه، بر پایبندی کویت به اصول سیاست خارجی خود برای حمایت از مساله فلسطین و پذیرش خواسته فلسطینیان تأکید کرد.

کنفرانس اقتصادی بحرین از امروز به مدت دو روز با هدف ادعایی جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم‌سود به فلسطین برگزار می‌شود.

دولت آمریکا از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در اوایل سال 2017، در حال تدوین طرح سیاسی در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» است ولی تا کنون بندهای آن را فاش نکرده است. این طرح از سوی رژیم‌های عربستان، امارات، مصر و برخی کشورهای عربی حمایت می‌‌شود و گفته می‌شود طرح مذکور، فلسطینیان را مجبور خواهد کرد امتیازاتی به‌نفع اسرائیل، به‌ویژه درباره وضعیت شهر قدس و حق بازگشت آوارگان ارائه دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: