۰

افزایش اعمال خشونت‌آمیز راست‌گرایان افراطی در آلمان

در حالی که آمار نهادهای امنیتی آلمان حاکی از افزایش آشکار اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه راست‌گرایانه در سال ۲۰۱۸ است، وزیر کشور آلمان به تازگی گفته که راست‌گرایی افراطی در این کشور به یک خطر واقعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۸۹۸۴۳
۰۹:۵۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نشریه بیلد ام زونتاگ با استناد به تازه‌ترین آمار اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، که نهاد مسئول برای مقابله با جرایم امنیتی در آلمان محسوب می‌شود، گزارش داد که خشونت با انگیزه راست‌گرایانه در سال ۲۰۱۸ به شکل محسوسی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، در سال گذشته ۴۸ مورد اقدام خشونت‌آمیز راست‌گرایان در آلمان به ثبت رسیده، در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۲۸ مورد بوده است.

این آمار با استناد به گزارش اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی در مورد تحولات امنیتی سال ۲۰۱۸، که هنوز به طور رسمی منتشر نشده، اعلام شده است.

وزارت کشور آلمان از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و خبر داده که گزارش اداره فدرال روز پنج‌شنبه به طور رسمی منتشر خواهد شد.

به نوشته بیلد ام زونتاگ، در سال گذشته تعداد افراد شناخته شده با گرایش راست‌گرایانه افراطی ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر و اندکی بیش از این افراد در سال ۲۰۱۷ بوده است.

این نشریه می‌نویسد، نهادهای امنیتی آلمان نزدیک به نیمی از این افراد (۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر) را در زمره کسانی طبقه‌بندی کرده‌اند که آمادگی دارند دست به خشونت بزنند.

‌ بنابر این گزارش در سال ۲۰۱۸ شش سوءقصد انجام شده که به عنوان اقداماتی با انگیزه احتمالی راست‌گرایانه افراطی به ثبت رسیده و همه به نوعی سویه بیگانه‌ستیزی داشته‌اند.

در میان کسانی که هدف حمله‌های راست‌گرایان قرار گرفته‌اند، در کنار خارجی‌ها به خصوص پناهجویان و مسلمانان، برخی سیاستمداران مدافع حقوق شهروندان خارجی نیز قرار داشته‌اند.

یکی از تازه‌ترین قربانیان خشونت راست‌گرایان والتر لوبکه، سیاست‌مدار حزب دموکرات مسیحی و فرماندار منطقه کاسل است که دوم ژوئن در بالکن خانه مسکونی خود به ضرب گلوله به قتل رسید.

مارکوس اشمیت، سخنگوی دادستانی فدرال آلمان مستقر در شهر کارلسروهه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری از شناسایی و بازداشت مظنون اصلی این واقعه خبر داد و او را یک شهروند ۴۵ ساله آلمانی با پیشینه راست‌گرایی معرفی کرد. انگیزه مظنون و ارتباط احتمالی او با یک تشکیلات تروریستی راست‌گرایان هنوز مشخص نیست.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در واکنش به قتل والتر لوبکه، خواستار مبارزه قاطعانه علیه راست‌گرایی افراطی شد. او گفت: راست‌گرایی افراطی به خطری واقعی تبدیل شده است.

زهوفر در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای فونکه هشدار داد، اگر سوء‌ظنی که در رابطه با قتل فرماندار کاسل نسبت به راست‌گرایان وجود دارد اثبات شود، در این صورت این روند بسیار خطرناک است.

دویچه‌وله گزارش داد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به قتل لوبکه از وجود مشکلی به نام تروریسم راست‌گرایانه در این کشور سخن گفت و خاطر نشان کرد که در آلمان ۱۲ هزار دست‌راستی خشونت‌طلب وجود دارند که علیه ۴۵۰ نفر آنها که مخفی شده‌اند حکم جلب صادر شده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: