۰

بودجه ۲ میلیاردی برای بازگشایی مساجد تعطیل مراکش

وزیر اوقاف و امور اسلامی در مراکش گفت: یکهزار و ۴۴۲ باب مسجد در این کشور بسته است که بودجه بازگشایی آن دو میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۸۹۷۴۶
۱۱:۳۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد توفیق» وزیر اوقاف و امور اسلامی در مراکش گفت: نزدیک به یکهزار و 442 باب مسجد در این کشور براساس الزامات قانونی و با مشارکت کمیته های داخلی متخصص بسته شده اند و علت آن هشدارهای فنی برای سلامت نمازگزاران بوده است.

توفیق ادامه داد: این وزارتخانه برای بازگشایی این مساجد، دو میلیارد درهم بودجه نیاز دارد.

وی افزود: مقامات مورد نظر، برای چهار هزار و 61 باب مسجد کارشناسی فنی انجام دادند که هزینه آن 120 میلیون درهم برآورد شده است.

وزیراوقاف و امور اسلامی مراکش گفت: از آغاز عملیات آماده سازی مساجد در سال 2011 میلادی هفت هزار و سه باب مسجد بسته شده است.

این وزیر مراکشی عنوان کرد: 910 باب مسجد آماده شده است و با هزینه 473 میلیون درهم دوباره برای نمازگزاران افتتاح شد.

توفیق گفت: مساجد موجود در چارچوب عملیات بازسازی به 466 باب مسجد با هزینه مالی 962 میلیون درهم می رسد، اما سایر مساجد که تعدادشان 189 باب است، در چارچوب کسب مجوز هستند و هزینه این مساجد 243 میلیون درهم برآورد شده است. این درحالی است که یکهزار و 442 باب مسجد در این کشور بسته شده است و دو میلیارد درهم برای بازسازی آنها نیاز است.

وی افزود: این وزارتخانه در طول سه سال آینده به منظور جمع کردن یک میلیارد از بودجه خود برای مساجد بسته شده تلاش می کند و از دولت اعتبار مالی اضافی به میزان یک میلیارد درهم درخواست خواهد کرد.

وزیر اوقاف مراکش گفت: این وزارتخانه در سالهای آینده، بیشتر طرح های مربوط به ساخت مساجد و مدارس متوقف خواهد کرد تا بودجه بازگشایی این مساجد فراهم شود.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: