۱

پمپئو درگزارش آزادی مذهبی به سعودی‌ها اشاره نکرد

وزیر خارجه آمریکا در حالی گزارش سالانه موسوم به آزادی‌های مذهبی را ارائه کرد که با نکوهش دولت‌های مخالف سیاست‌های ابزاری ایالات متحده، به رفتار ضد حقوق بشری سعودی‌ها که در گزارش‌های سازمان ملل متحد هم تصریح شده است، هیچ اشاره‌ای نکرد.
کد خبر: ۱۸۹۷۱۱
۰۸:۳۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر خارجه آمریکا در حالی گزارش سالانه موسوم به آزادی‌های مذهبی را ارائه کرد که با نکوهش دولت‌های مخالف سیاست‌های ابزاری ایالات متحده، به رفتار ضد حقوق بشری سعودی‌ها که در گزارش‌های سازمان ملل متحد هم تصریح شده است، هیچ اشاره‌ای نکرد.

 مایک پمپئو عصر جمعه گزارش سالانه آزادی مذهبی با تکرار ادعاهای خود، جمهوری اسلامی ایران را به در نظر نگرفتن حقوق اقلیت‌ها محکوم کرد اما نگفت که در قانون اساسی ایران اقلیت‌های مذهبی تصریح شده و اکنون در مجلس شورای اسلامی هم نماینده دارند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود اشاره نکرد که چرا او و مقام‌های بالادستی وی از اینکه دو نماینده مسلمان وارد کنگره آمریکا شده‌اند، برآشفته هستند و در قوانین ایالات متحده مساله سوگند سایر ادیان برای حضور در کنگره چگونه است.

پمپئو در این گزارش به خریدار سرسخت سلاح‌های زیبای ساخت آمریکا یعنی حکام سعودی هم اشاره‌ای نکرد که علاوه بر قتل روزنامه نگاران و اعدام فعالان مدنی، چگونه کودکان بی گناه یمنی را بمباران کرده است و آیا از نظر او، این رفتار خشونت طلبانه سعودی‌ها مصداقی برای نقض حقوق بشر محسوب می‌شود یا خیر؟

از نظر او همچنین کشتار کودکان، زنان و جوانان فلسطینی که بر اساس حق اعتراض مسالمت آمیز خود در نوار غزه راهپیمایی می کنند هم نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی نیست و نباید در این گزارش، نامی از این تروریسم دولتی به میان آید.پمپئو انگار، اعطای حاکمیت قدس و جولان به این رژیم را هم پاداشی برای به خاک و خون کشیدن افراد بی گناه این سرزمین می داند.

پمپئو در عین حال روسیه، چین و ایران را به نادیده گرفتن آزادی‌های مذهبی متهم کرد و افزود: در بیشتر نقاط جهان دولت‌ها افراد را از حقوق مذهبی خود محروم می‌کنند.

در این نشست، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چرا در نشست شب گذشته کاخ سفید با حمله موضعی به ایران موافقت کرده است، هیچ پاسخی نداد.

پمپئو همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع ترامپ به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۲۰ و دیدار با شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین تنها به گفتن این جملات بسنده کرد که " تاریخ در قبال سو استفاده چین از آزادی‌های مذهبی ساکت نخواهد بود".

با این حال، سام براون بک سفیر آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی پس از سوالات فراوان خبرنگاران درباره سعودی‌ها، گفت: آنها یکی از بدترین بازیگران آزادی‌های مذهبی در جهان هستند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
پمپئو شاید ترسیده اگه به مسئله آزادی در عرعرستان اشاره بکنه گاوهای شان لگد پراکنی کنن وبیهوده شیر ها را بریزن.