۰

نیوزیلند اسلحه‌های نیمه‌خودکار را جمع‌آوری می‌کند

نیوزیلند حمل و نگهداری سلاح‌های نیمه خودکار، که یک نمونه از آن در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» این کشور استفاده شد را غیر قانونی و طرح جمع‌آوری این سلاح‌ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۹۷۰۰
۱۱:۵۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، نیوزیلند حمل و نگهداری سلاح‌های نیمه خودکار، که یک نمونه از آن در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» این کشور استفاده شد را غیر قانونی و طرح جمع‌آوری این سلاح‌ها را اعلام کرد.

«جاسیندا آردن» نخست‌وزیر نیوزیلند ساعاتی پس از رویداد جنایت در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ این کشور که منجر به کشته شدن ۵۱ مسلمان شد اعلام کرد که قوانین مربوط به حمل و نگهداری اسلحه را سخت‌گیرانه تر خواهد کرد.
 
اکنون با گذشت سه ماه از این حادثه، نخست‌وزیر نیوزیلند امروز برنامه جدید خود را در این مورد اعلام کرد.
 
«استورات نش» رئیس پلیس نیوزیلند اعلام کرد: بازپس‌گیری این اسلحه‌ها یک هدف دارد و آن حذف سلاح‌های خطرناک از دست افراد، پس از حمله به دو مسجد النور و لینوود در کرایست‌چرچ است.
 
نش همچنین اعلام کرد که ۱۴هزار و سیصد اسلحه نیمه‌خودکار در نیوزیلند در دست مردم است.
 
وی افزود: در سراسر کشور، مراسم جمع‌آوری این سلاح‌ها برگزار می‌شود که مالکان آنها می‌توانند سلاح خود را به پلیس تحویل دهند.

گفته می‌شود؛ «برنت ترنت» استرالیایی،‌ عامل کشتار در این دو مسجد، از پنج اسلحه استفاده کرده که دو تای آن سلاح نیمه‌خودکار بوده است.

بر اساس این طرح، در اختیار داشتن سلاح‌های نیمه خودکار، غیرقانونی است و مالکان این نوع اسلحه‌ها ۶ ماه فرصت دارند، سلاح‌های خود را تسلیم دولت کنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: