۰

اعتراض به تصویب قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی در کانادا

تصویب قانون بحث برانگیز «ممنوعیت نمادهای مذهبی» برای کارکنان دولتی و معلمان، که به قانون ۲۱ نیز معروف است، اعتراضات گسترده ای را به ویژه در میان زنان مسلمان برانگیخته است.
کد خبر: ۱۸۹۶۶۴
۰۹:۲۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان کانادا، فعالان مدنی و اعضای سازمان های آزادی خواه در این کشور، تصویب قانون بحث برانگیز «ممنوعیت نمادهای مذهبی» برای کارمندان را محکوم کردند.

این معترضان با پر کردن شکایتی قانونی به دیوان عالی کبک، به تصویب قانون 21 در کبک، ممنوعیت نمادهای مذهبی از جمله حجاب را برای معلمان مدارس دولتی، وکلا، قضات و افسران پلیس اعتراض کردند.

یکی از شاکیان این پرونده «انجمن آزادی های مدنی کانادا» می باشد. اشرق نورالحق یکی از دانشجویان محجبه می گوید: تصمیم حجاب به سر کردن یا نکردن را خودم گرفته ام نه اینکه دولت برای من تصمیم بگیرد.

وی افزود: این قانون مرا از رویاهایم محروم کرده و به وضوح می گوید که من ارزش این را ندارم که بخشی از جامعه کبک باشم. این همه درس خواندم تا روزی یکی از بهترین معلمان در کبک شوم و حالا همه تلاش هایم به باد رفته اند. من بیشتر از تمامی همکارانم درس می خوانم تا به اینجایی که الان هستم برسم و حالا این قانون بال های مرا بریده است.

قانون ۲۱ چیست؟

این لایحه، که توسط دولت ائتلافی اوانیر کبک معرفی شده بود، پس از بحث های گسترده در پارلمان ملی کبک به تصویب رسید. قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی که به عنوان قانون 21 شناخته می شود با آرای 35-73 روز یکشنبه به تصویب رسید.

گفتنی است نظرسنجی ملی کانادا در سال 2011 جمعیت مسلمانان در این کشور را نزدیک به 1 میلیون 53 هزار و 945 نفر یعنی در حدود 3.2% جمعیت این کشور تخمین زده و اسلام دومین دین در کانادا است. آخرین گزارش ها افزایش 151 درصدی اسلام هراسی را در سال 2017 در کانادا نشان می دهند که حملات افراط گرایان جناح راست در این راستا قرار گرفته اند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: