۰

تجهیز مساجد بزرگ در نیوزیلند

وزارت اوقاف مصر، مساجد بزرگ نیوزیلند را با کتاب های چاپ شده عربی و ترجمه شده خود به زبان انگلیسی تجهیز می کند.
کد خبر: ۱۸۹۳۸۱
۰۹:۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف مصر، مساجد بزرگ نیوزیلند را با کتاب های چاپ شده عربی و ترجمه شده خود به زبان انگلیسی تجهیز می کند.

«محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر در دیدار با «جمال فوده» امام جماعت وخطیب اوقاف در الدقهلیه که به عنوان امام جماعت  و خطیب در مسجد نور نیوزیلند متعلق به اتحادیه جمعیت اسلامی نیوزیلند فعالیت می کند، گفت: ادیان برای گسترش و ترویج اصول بخشش و گذشت انسانی و تقویت اصول همزیستی مشترک بین فرزندان آدم  آمده اند.

جمعه ادامه داد: این وزارتخانه برای نشر این پیام در داخل و خارج از مصر فعالیت می کند.

وزیر اوقاف مصر پس از شنیدن تشریح کامل وضعیت مساجد نیوزلند، بر تجهیز مساجد بزرگ نیوزیلند با برخی از نسخه های چاپی این وزارتخانه که به زبان انگلیسی ترجمه شده و همچنین نسخه های چاپی به زبان عربی تاکید کرد.

وی افزود: این اقدام در چارچوب تمایل وزارت اوقاف مصر برای گسترش تفکر اعتدال گرایانه در سراسر جهان و ارتباط با فرزندانش در داخل و خارج انجام می گیرد.

در 15 مارس 2019 میلادی، ، یک جوان 28 ساله سفید پوست استرالیایی به دو مسجد در کریست چرچ نیوزلند حمله کرد و با سلاح خود نمازگزاران این دو مسجد را درحالی که از این صحنه فیلم می گرفت، قتل عام کرد؛ در نتیجه این حمله تروریستی 50 نفر مسلمان هنگام ادای نماز کشته شوند.

گفتنی است، نزدیک به 36 هزار مسلمان در حال حاضر در کشور نیوزلند در جنوب اقیانوس آرام زندگی می کنند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: