۰
وزیر انرژی عربستان:

عامل حمله به فرودگاه أبها، همان عامل حادثه دریای عمان است

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد، ریاض گمان می‌کند یک طرف پشت حمله روز چهارشنبه به فرودگاه أبها در جنوب عربستان و اقدام خرابکارانه روز پنج‌شنبه علیه دو نفتکش در دریای عمان قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۹۳۳۱
۱۲:۴۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»،خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در نشستی با وزرای انرژی و محیط زیست کشورهای عضو گروه ۲۰ در ژاپن گفت: عربستان خود در گذشته با حملاتی روبه‌رو شده و زیرساخت‌های انرژی و نیز برخی مراکز غیرنظامی آن هدف قرار گرفته‌اند از جمله فرودگاه أبها که در حمله‌ای راکتی اخیر ۲۶ تن نیز زخمی شدند، ما گمان می‌کنیم که عامل این حمله همان طرفی است که پشت حمله هفته گذشته به کشتی‌ها در خلیج عمان قرار داشته است.

فالح در دیدار با همتای ژاپنی خود تعهد داد ریاض تمامی اقدامات لازم برای حمایت از زیرساخت‌های نفتی، آب‌های منطقه‌ای و بنادر و کشتی‌های خود را انجام دهد.

وزیر انرژی عربستان در ادامه هشدار داد: تاثیر منفی این اتفاقات بر اعتماد عمومی نسبت به تامین امنیت و حمایت‌های نفتی خطرناک‌تر از خساراتی است که به دو نفتکش وارد شد.

این مسؤول عربستانی در ادامه با اشاره به پایبندی ریاض به تضمین ثبات در بازارهای جهانی نفت و حمایت از دیگر کشورها از جمله ژاپن با این طلای سیاه، گفت: عربستان به درخواست برخی شرکت‌ها تولیدات نفتی خود را افزایش داد.

همچنین او تاکید کرد: باید پاسخی سریع و قاطع به تهدید اخیر در خلیج عمان علیه انتقال نفت، ثبات بازار و اعتماد مصرف کنندگان داده شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: