۰

اعتراض بزرگان قومی به کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی

بزرگان اقوام در جنوب شرق افغانستان اعلام کردند که حملات هوایی آمریکا از ۲۰ روز گذشته تشدید شده است و تنها غیرنظامیان افغان را هدف قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۸۹۳۱۵
۱۱:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، بزرگان اقوام در ولایت «پکتیکا» در جنوب شرق افغانستان تصریح کردند که از 20 روز پیش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در شهرستان «گومل» افزایش یافته است.

به گفته این بزرگان قومی، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، غیرنظامیان افغان از جمله دانش آموزان و حتی کارمندان دولتی در این شهرستان را هدف قرار می‌دهند.

بزرگان اقوام پکتیکا تاکید کردند که مردم شهرستان گومل از ترس حملات هوایی از منازل بیرون نمی‌روند، حتی در برخی مناطق با خطر کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

آنها با تجمع در برابر ساختمان ولایتی در شهر «شرنه» مرکز پکتیکا خواستار توقف حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان شدند.

بزرگان اقوام پکتیکا از دولت افغانستان نیز درخواست کردند تا هرچه سریعتر برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی و ناتو در این ولایت اقدام کند.

حملات هوایی آمریکا به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان به یک سریال تبدیل شده و در چند ماه اخیر صد‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به کام مرگ کشانده است.

پارلمان و سنای افغانستان نیز بارها از تشدید حملات آمریکا به اهداف غیرنظامی انتقاد کرده‌اند اما با وجود این اعتراضات حملات هوایی آمریکا متوقف نشده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: