۰

ممانعت از برپایی نماز جمعه در مسجد امام صادق بحرین

آل خلیفه برای ۱۶۴ هفته متوالی از برپایی نماز جمعه در مسجد «امام صادق» در الدراز جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۸۹۲۷۹
۰۸:۴۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، عناصر مزدور و شبه نظامیان آل خلیفه روز جمعه(24 خرداد) از برپایی نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد جامع امام صادق(ع) در شهرک الدراز جلوگیری کردند، به طوری که مردم شرکت کننده در این نمازجمعه نماز خود را فرادی ادا کردند.

نیروهای آل خلیفه برای 164 هفته متوالی است که از برپایی نمازجمعه در این مکان جلوگیری می کنند.

در همین حال، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در صفحه توئیتر خود نوشت: این جلوگیری در ادامه آزار و اذیت های طایفه ایی که ال خلیفه در حق ملت بحرین اعمال می کند، انجام می گیرد.

این ائتلاف اعلام کرد: این جرایم در زمانی که محافل بین المللی بخشش و گذشت با ادیان را سرمی دهند تا پوششی برای حرکت به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد.

این ائتلاف تاکید دارد که رژیم آل خلیفه مانع «سید مجید المشعل» رئیس شورای علمای اسلامی بحرین برای امامت نمازگزاران مسجد جامع امام صادق(ع) در منطقه الدراز شد. آل خلیفه وی را مجبور کردند که در زمان بازجویی اش در مرکز پلیس شهر حمد در روز جمعه (17 خرداد) تعهدنامه کتبی را امضا کند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. در مقابل، رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان این درخواست‌های مشروع ملت بحرین را با مشت آهنین سرکوب می‌کند. مقامات آل خلیفه ازآغاز انقلاب بحرین تاکنون سرکوب اعتراض های گسترده مردمی را ادامه دادند وشیعیان این کشور را در تنگنا گذاشتند و به بازداشت علما و شخصیت های شیعه، لغو تابعیت «عیسی قاسم»، تعلیق فعالیت جمعیت های اسلامی بحرین از جمله الوفاق و ممنوعیت اجرای مناسک شیعی و تخریب اماکن مذهبی شیعیان اقدام کردند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: