۰

افزایش فشار کاخ سفید بر عربستان برای روشن شدن پروندۀ قتل خاشقجی

یک مقام آمریکایی مدعی شده که دولت دونالد ترامپ فشار بر عربستان را در ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی افزایش داده است.
کد خبر: ۱۸۹۱۷۷
۱۱:۲۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام آمریکایی مدعی شده که دولت دونالد ترامپ فشار بر عربستان را در ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی افزایش داده است.

 این مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز اعلام کرد که کاخ سفید می‌خواهد تمام حقایق پشت پردۀ قتل جمال خاشقجی از سوی دولت عربستان تا پیش از سالگرد قتل او در کنسولگری این کشور در ترکیه، روشن و منتشر شود.

این مقام رسمی دولت ایالات متحده می‌گوید به دلیل انتقادات فراوان از دونالد ترامپ در ارتباط با پرونده جمال خاشقجی، رئیس جمهوری آمریکا تاکید دارد که حذف جمال خاشقجی همچنان مهم‌ترین چالش بین کاخ سفید و ریاض است و ایالات متحده می‌خواهد که حاکمان سعودی هرچه زودتر به این بحران خاتمه دهند.

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره بارها در گزارش‌های مختلف به نقش پشت پردۀ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی اشاره کرده‌اند؛ این درحالی است که بن سلمان مهمترین متحد تجاری و نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

گروهی از نمایندگان کنگره که در میان آنها نام‌هایی چون برنی ساندرز دیده می‌شود، محمد بن سلمان را همچنین مسئول اصلی مرگ شهروندان یمنی و گرسنگی کودکان این کشور می‌دانند.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار، نویسنده و سردبیر پیشین کانال خبری عرب نیوز و سردبیر روزنامه سعودی الوطن در سال ۲۰۱۷ میلادی از عربستان گریخت. او در دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول مثله شد.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: