۰

دولت اتریش مرکز وابسته به پادشاهی عربستان را تعطیل می‌کند

اتریش یک مرکز دینی بین‌المللی متعلق به عربستان سعودی را غیرقانونی و تعطیل اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۰
۰۹:۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، دولت اتریش قصد دارد به دلیل درخواست پارلمان این کشور یک مرکز مذهبی وابسته به عربستان سعودی در وین را تعطیل کند.

این درخواست مجلس اتریش درباره تعطیل کردن مرکز وابسته به عربستان سعودی، برای جلوگیری از اعدام یک نوجوان در عربستان صورت می‌گیرد.

در همین ارتباط نیز مجلس اتریش خواستار آزادی «مرتجی القریریص»، شهروند ۱۸ ساله اهل منطقه «العوامیه» در شرق عربستان شده است که حال این روزها پس از چهار سال از آغاز بازداشتش به اتهام شرکت در تظاهرات العوامیه با حکم اعدام روبرو است.

آنچه اتریش حال در پی تعطیلی برآمده، مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی بین مذاهب ملک بن عبدالعزیز است که سال ۲۰۱۲ در وین افتتاح شد.

در همین ارتباط نیز وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرده که بستن مرکز متعلق به عربستان سعودی، اقدامی «واضح» و «روشن» و براساس درخواست مجلس است که اجرا خواهد شد.

عربستان سعودی تا کنون با سرمایه‌گذاری‌های گسترده در تأسیس مراکز دینی مورد نظر خود در دیگر کشورها، اقدامات گسترده‌ای را در راستای گسترش وهابیت در خارج از مرزهای خود دنبال کرده است و دیگر دولت‌ها نیز گاه تحت تأثیر فشار افکار عمومی خود و به دنبال گسترش اعتراضات علیه اقدامات حقوق بشری رهبران ریاض، مراکز وابسته به عربستان را غیرقانونی و تعطیل اعلام می‌کنند.

پیش از این نیز دولت جدید مالزی در اقدامی جهت کاهش نفوذ عربستان، یک مرکز بین المللی که از سوی پادشاه عربستان سعودی افتتاح شده بود را تعطیل کرد و وزیر دفاع مالزی در یادداشتی به مجلس این کشور اطلاع داد که فعالیت مرکز موسوم به «صلح بین‌الملل ملک سلمان» متوقف می‌شود.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: