۰

اشرف غنی درگذشت آیت الله محقق کابلی را تسلیت گفت

رئیس جمهور افغانستان در پیامی درگذشت آیت الله محقق کابلی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۸۹۰۵۲
۱۶:۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پیامی ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله محقق کابلی گفت: ایشان نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعۀ اسلامی داشته است.

پیام محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه فراوان اطلاع یافتم که عالم عامل و فقیه فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی  در اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود، داعی اجل را لبیک گفت و به دارالبقا شتافت.

مرحوم محقق کابلی از پرچم داران وپیشگامان جهاد ومبلغ ارزش‌های دینی واسلامی بوده، نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعۀ اسلامی داشته است.

آیت‌الله محقق کابلی بیش از بیست سال در مسند مرجعیت قرار داشته و نقش برازنده‌ای در نشاط علمی حوزه های علمیه و تربیت شاگردان علوم دینی داشته است، وفات او یک ضایعۀ بزرگ برای جامعۀ روحانیت کشور می‌باشد.

مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده و پیروان مرحومی و تمام مردم افغانستان ابراز داشته، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال بهشت برین و به بازمانده‌گانش صبر جمیل استدعا می‌دارم.

مراسم فاتحۀ مرحوم آیت الله محقق کابلی باحضور علمای اهل تسنن و تشیع و مقامات عالی‌رتبۀ دولتی، هفتۀ آینده در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: