۱

بودجه هنگفت مصر برای بازسازی مساجد

اوقاف مصر برای اجرای بزرگترین برنامه بازسازی مساجد در این کشور بودجه سنگینی بالغ بر یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون پوند اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۸۹۰۰۶
۱۱:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه بودجه بزرگی در طول سال 2018- 2019 میلاید برای بازسازی و مرمت و صیانت و مفروش کردن مساجد اختصاص داده است.

براساس این بیانیه، اجرای کامل ساخت و نوسازی و مدرنیته کردن  247 باب مسجد در طول سال جاری با هزینه 268 میلیون پوند انجام گرفته است. همچنین کار صیانت و مرمت 198 باب مسجد در طول سال جاری با هزینه ای نزدیک به 63 میلیون پوند اجرا شده است.

وزارت اوقاف در بیانیه خود اعلام کرد:  کار ساخت و نوسازی 303 باب مسجد با هزینه 479 میلیون پوند درحال اجرا ست و بخشی های از آن با هزینه 191 میلیون پوند انجام گرفته است. همچنین صیانت از 240 باب مسجد با هزینه 65 میلیون پوند انجام می گیرد که بخشی هایی از این طرح نزدیک به 21 میلیون پوند اجرا شده است.

در این بیانیه آمده است که  کار تصمیم گیری برای سپردن 250 باب مسجد به پیمانکاران و شرکت های با هزینه نزدیک به 394 پوند درحال جریان است.

براساس این بیانیه، همه مساجدی که کار ساخت، نوسازی یا مرمت و بازسازی آن تاریخ سال مالی کنونی به پایان رسیده است، 445 باب مسجد با هزینه ای نزدیک به 331 میلیون پوند بوده است. علاوه براین کار ساخت و نوسازی و بازسازی 543 باب مسجد درحال انجام است که بخش هایی از این کار به ارزش 212 میلیون پوند اجرا شده است.

همچنین یکصد میلیون پوند نیز برای مفروش کردن مساجد هزینه شده است.

در پایان این بیانیه آمده است که کل برنامه این وزارتخانه به نزدیک به یک میلیارد و 269 میلیون پوند هزینه رسیده است و کارهای کنونی به ارزش 650 میلیون پوند اجرا شده است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
نذیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
احتمال خیلی زیاد اینکار با دلارهای کثیف شیخ نشینهای خلیج فارس و عربستان برای مدیون کردن مردم و نمازگزاران و ائمه مساجد در راستای تبلیغ وهابیت صورت میگیرد.