۰

روایت پولیتزر درباره اسلام هراسی رسانه های آمریکایی

شرکت کنندگان در کنفرانس «فراتر از مذهب» مرکز «پولیتزر» که در باشگاه مطبوعات ملی واقع در شهر واشنگتن برگزار شد، تاکید کردند که پوشش رسانه های آمریکا در مورد مسلمانان این کشور،بسیار منفی تر از آن چیزی است که تصور می شود.
کد خبر: ۱۸۹۰۰۵
۱۰:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، شرکت کنندگان در کنفرانس «فراتر از مذهب» مرکز «پولیتزر» که در باشگاه مطبوعات ملی واقع در شهر واشنگتن برگزار شد، تاکید کردند که پوشش رسانه های آمریکا در مورد مسلمانان این کشور،بسیار منفی تر از آن چیزی است که تصور می شود.

به گفته آنها تصویری که از مسلمانان در رسانه های آمریکایی ترسیم می شود به مراتب منفی تر از تصویری است که از سرطان ترسیم می شود.

در این کنفرانس شش میزگرد با موضوعاتی شامل «ایجاد صلح»،«فصل مشترک جنسیت و مذهب» و «مذهب و محیط زیست» برگزار شد.

در یکی از این کارگاه ها به میزبانی موسسه «فهم خط مشی اجتماعی» ، «دالیا مجاهد»،مدیر این موسسه گفت که رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز تصویری بیش از حد منفی و اغراق شده از مسلمانان ارائه می دهند.

به گفته او نیویورک تایمز که یکی از روزنامه های با سابقه آمریکا به شمار می آید مسلمانان را در ربع قرن یا 25 سال گذشته منفی تر از سرطان یا کوکائین ترسیم کرده است.

مجاهد و مرکز پولیتزر در گزارشی اعلام کردند که 42 درصد از خانواده های مسلمان که دارای یک فرزند در سیستم آموزشی هستند از آزارهایی که می بینند گزارش داده اند.

بر اساس این گزارش،نیمی از آمریکایی ها می گویند که یک مسلمان واقعی نمی شناسند و این نشان می دهد که آنها به پوشش های رسانه ای در مورد همسایگان مسلمان خود متکی هستند.

در رسانه های آمریکایی،زنان مسلمان اغلب به عنوان قربانیان فرهنگ اسلامی به تصویر کشیده می شوند.

این در حالی است که خود زنان مسلمان در آمریکا ،دین و ایمان خد را مانند سرمایه ای در زندگی شان می دانند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: