۰

مقامات پاکستانی درگذشت روحانی برجسته شیعه را تسلیت گفتند

نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان، رئیس مجلس سنا و رهبران سیاسی مذهبی این کشور درگذشت شیخ عباس کمیلی رئیس ائتلاف جعفریه را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۸۸۹۸۴
۰۹:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، عمران خان نخست وزیر پاکستان، عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، استاندار سند، سروزیر ایالت سند، رئیس مجلس سنا و رهبران سیاسی مذهبی این کشور درگذشت شیخ عباس کمیلی رئیس ائتلاف جعفریه را تسلیت گفتند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پیام تسلیت خود گفت: با نهایت تاسف و تاثر درگذشت حجت الاسلام عباس کمیلی رئیس ائتلاف جعفریه و عضو سابق مجلس سنای پاکستان را در محضر خانواده مرحوم تسلیت عرض می کنم، مرحوم شیخ عباس کمیلی صدای قدرتمندی برای اتحاد بین مسلمانان بود و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

عارف علوی رئیس جمهور پاکستان

عارف علوی رئیس جمهور پاکستان همراه با فردوس شمیم نقوی رهبر اپوزیسیون مجلس ایالتی سند عصر امروز باحضور در خانه مرحوم حجت الاسلام عباس کمیلی درگذشت وی را به خانواده ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: خدمات شیخ عباس کمیلی در زمینه سیاسی و مذهبی خصوصا در مورد اتحاد مسلمانان را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردمی پاکستان هم در پیام تسلیت خود به خانواده مرحوم کمیلی تسلیت گفت و اظهار داشت: خدمات شیخ عباس کمیلی باعنوان یک روحانی به هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد، ایشان در زمینه وحدت مسلمانان در پاکستان بسیار تلاش کرد و زندگی خود را برای اتحاد مسلمانان صرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان هم با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ کمیلی اظهار داشت: شیخ عباس کمیلی مرحوم برای گرفتن حقوق ملت شیعه پاکستان تلاش زیادی کرد، وی یک شخصیت باوقار و باهمت بود و درگذشت او ضایعه بزرگی برای ملت جعفریه پاکستان است.

امراء اسدالله بوتو، نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان، دکتر معراج الهدی صدیقی و محمد حسین محنتی امیر جماعت اسلامی کراچی نیز با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام عباس کمیلی را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام کمیلی گفت: حجت الاسلام یک شخصیت علمی و سیاستمدار مدبری بود، فِقدان ایشان برای ملت تشیع دردآور و تأسف انگیز است.

 

گفتنی است شیخ «عباس کمیلی» از علمای برجسته شیعه پاکستان و رئیس ائتلاف جعفریه موسوم به "جعفریه الاینس" بود که از چندی قبل به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های شهر کراچی بستری بود و روز شنبه در بیمارستان فاطمیه درگذشت، این روحانی معروف پاکستان در چندین دهه گذشته نقش فعالی در نمایاندن مشکلات شیعیان پاکستان داشته است.

وی در سال ۲۰۰۱ با توجه به افزایش حملات هدفمند علیه شیعیان نهضتی را تحت عنوان جعفریه الاینس تشکیل داد.

کمیلی همچنین به عنوان یکی از اعضای ارشد بنیاد فلسطین پاکستان شناخته می‌شد، وی همچنین یک دوره به عنوان عضو مجلس سنای پاکستان از شهر کراچی انتخاب شده بود و فرزند بزرگ وی نیز چند سال قبل در حمله تروریست های تکفیری در شهر کراچی به شهادت رسیده بود.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: