۰

طالبان ۴ غیرنظامی را ربوده و یک نفر را کشتند

مقامات محلی غزنی (شهری در کنار پایتخت افغانستان) از ربوده شدن چهار غیرنظامی و تیرباران یکی از آنان که دانشجو بود، توسط طالبان در این استان خبر دادند.
کد خبر: ۱۸۸۸۹۲
۰۹:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات محلی غزنی (شهری در کنار پایتخت افغانستان) از ربوده شدن چهار غیرنظامی و تیرباران یکی از آنان که دانشجو بود، توسط طالبان در این استان خبر دادند.

این اتفاق در دره قیاق بخش جغتوی استان غزنی روی داده است.

حسن رضا یوسفی، عضو شورای استانی غزنی با اعلام این خبر افزود: دانشجوی کشته‌شده از اهالی مالستان غزنی بوده است. از سرنوشت سه فرد ربوده شده اطلاعی در دست نیست.

عبدالملک حبیبی، یکی از فعالان مدنی غزنی نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که طالبان یک دانشجو را در دره قیاق جغتو کشته است. هم اکنون در هیچ یک از مسیرهای غزنی از جمله دره قیاق و دشت قره‌باغ که محل رفت و آمد مسافران چند منطقه از این شهر است، امنیت وجود ندارد.


وحیدالله کلیم‌زی، استاندار غزنی همچنین در این باره اظهار کرد که طرحی برای تامین امنیت راه در دست انجام است و در آینده نزدیک این مسیرها امن می‌شود.

گفتنی است، نیروهای مسلح طالبان بر دره قیاق بخش جغتوی که از مرکز غزنی فاصله چندانی ندارد مسلط هستند، ولی تا این لحظه درباره ربودن افراد یاد شده خبری اعلام نکرده‌اند.

دره قیاق بخش جغتو استان غزنی همانند دره جلریز میدان‌وردک، بعد از سقوط پاسگاه‌های امنیتی به قتلگاه مسافران و مکانی امن برای مخالفان مسلح دولت تبدیل شده و چندین بار است که مسافران در این دره پر رفت و آمد ربوده شده و به قتل می‌رسند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: