۰

کشف اجساد ۱۲ مسلمان در گور دسته جمعی در بوسنی

بقایای اجساد ۱۲ مسلمان کشته شده در جریان جنگ داخلی بوسنی (۱۹۹۲-۱۹۹۵) یافت شد. این گور دسته جمعی در کوهی نزدیک «سارایوو» یافت شده است. تصور می‌شود که طی این جنگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و بیش از ۷ هزار نفر نیز کماکان ناپدید هستند.
کد خبر: ۱۸۸۸۴۷
۱۴:۴۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، بقایای اجساد 12 مسلمان کشته شده در جریان جنگ داخلی بوسنی ( 1992-1995 ) یافت شد.

خبرگزاری «آناتولی» روز شنبه گزارش کرد که این گور دسته جمعی در کوهی نزدیک «سارایوو» یافت شده است. تصور می‌شود که طی این جنگ بیش از 100 هزار نفر کشته و بیش از 7 هزار نفر نیز کماکان ناپدید هستند.

سخنگوی موسسه بوسنیایی «ناپدید شدگان جنگ»، در این زمینه گفت که براساس شواهد موجود، این افراد در حالی که سعی داشتند به قلمروهای آزاد یا مناطق تحت کنترل ارتش بوسنی بروند، از بین رفتند.

این مقام بوسنیایی از انتقال اجساد پیدا شده به آزمایشگاه برای انجام آزمایش «دی ِان اِی» خبر داد. تاکنون اجساد 25 هزار تن از گورهای دسته جمعی در منطقه یافت شده است.

به نوشته این منبع خبری، بیش از 8 هزار مرد و پسر مسلمان توسط نیروهای صربستانی در جولای (تیر) 1995 و در قتل عام «سربرنیتسا» که از آن به عنوان بدترین جنایت در اروپا از جنگ جهانی دوم به این سو یاد می‌شود، قتل عام شدند.

دیوان لاهه دو سال قبل «راتکو ملادیچ» ژنرال سابق صرب را به دلیل نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به حبس ابد محکوم کرد. ملادیچ فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی در سال‌های 1992 تا 1995 بود. وی همچنین متهم به جرایم علیه بشریت شد که طی آن 11 هزار غیرنظامی در اثر گلوله باران جان باختند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: