۰

اولین مسجد رسمی آتن پس از ۱۸۰ سال افتتاح شد

اولین مسجد دارای مجوز پس از درخواست های مکرر مسلمانان در طول قرن های متمادی در پایتخت یونان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۸۸۸۰۳
۰۹:۵۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اولین مسجد دارای مجوز پس از درخواست های مکرر مسلمانان در طول قرن های متمادی در پایتخت یونان افتتاح شد.

 علی رغم اینکه این مسجد با مساجد سنتی شباهتی ندارد اما مسلمانان این شهر خواهند توانست پس از تلاش هایی چندین و چند ساله در آن نماز بخوانند.

در ۱۸۰ سال گذشته شهر آتن پایتخت یونان به صورت رسمی مسجدی نداشته و مسلمانان یونان در اردوگاهها و ساختمان های مسکونی و انبارها که معمولا هدف حملات قرار می گیرند، نماز می خوانند.

و با وجود اینکه در اماکن دیگر یونان مسجد وجود دارد اما در پایتخت این کشور از زمان خروج عثمانی ها در سال ۱۸۳۳، مسجدی ساخته نشده است و ساختمان های مساجد قدیمی در این شهر نیز تغییر کاربری داده اند.

پروژه ساخت مسجد در آتن به سال ۱۸۹۰ میلادی برمی گرد که در آن برخی نمایندگان خواستار ساخت آن شدند اما تمامی تلاش ها ناکام ماند علاوه بر این قرار بود در سال ۲۰۰۴ و همزمان با بازی های المپیک، در این شهر مسجد مذکور ساخته شود اما باز هم تلاش ها بی فایده بود.

«کوستاس کاورو اوغلو» وزیر آموزش و پرورش یونان به خبرنگاران گفت: به زودی اولین نماز جماعت در این مسجد برگزار خواهد شد. امیدواریم که این موضوع با فرا رسیدن ماه سپتامبر رخ دهد.

موضوع دستیابی به موافقت برای ساخت مسجد در سایه مشکلات اقتصادی یونان، وجود اکثریت مسیحی ارتدوکس در این شهر و اوج گرفتن راست گرایان افراطی، سال ها به طول انجامید و این موضوع مسلمانان را مجبور کرده بود که نماز را در اماکن متفرقه اقامه کنند.

«عشیر حیدر» سخنگوی شیعیان در آتن در این باره گفت: افتتاح مسجد مثل رویایی است که به حقیقت پیوسته است.

گروههای اسلامی در آتن می گویند: بیشتر از دویست هزار مسلمان که بیشترشان از کشورهای پاکستان، سوریه، افغانستان و بنگلادش آمده اند، در آتن زندگی می کنند. مسلمانان خود یونان نیز حدود دو درصد کل ساکنان را تشکیل می دهند و اساسا در شمال این کشور زندگی می کنند و دارای مسجد هستند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: