۰

کمک مسلمانان نیجریه به همسایه های مسیحی

گروهی از مسلمانان در شمال نیجریه برای ایجاد پل ارتباطی با مسیحیان به همسایه های خود کمک می کنند.
کد خبر: ۱۸۸۷۸۹
۰۹:۲۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، گروهی از مسلمانان در شمال نیجریه دست به اقداماتی برای ایجاد پل ارتباطی با مسیحیان و سازش با آنها زدند.

این گروه از مسلمانان به دیدار بیوه ها و یتیمان در شمال غربی نیجریه رفتند و غذا،لباس و وسایل مدرسه در اختیار آنها قرار دادند.

این بخشی از تلاش مسلمانان برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز در میان ادیان مختلف بود.

«جوری اوگوو»،مادری که دارای چهار فرزند است و در کادونا زندگی می کند در این باره گفت: «باورم نمی شود که مسلمانان به دیدار ما آمدند. آنها غذا و لباس کافی در اختیار ما قرار دادند . با کاری که آنها انجام دادند نظر ما در مورد مسلمانان تغییر کرد.»

مقابله دولت فدرال نیجریه با مسلمانان به ویژه شیعیان در این کشور و تبلیغات منفی که علیه این گروه وجود دارد موجب شده است تا مسیحیان هم دیدگاه منفی نسبت به مسلمانان داشته باشند.

مسلمانان در کادونا با این اقدام تلاش کردند تا پیام صلح را به مسیحیان منتقل کنند تا اتحاد دوباره میان این دو گروه ایجاد شود.

هدف مسلمانان این بود که نشان دهند همه پیروان واقعی اسلامی افرادی عاشق صلح و آرامش هستند.

«محمد زنوزی» از رهبران مسلمان در نیجریه در این باره گفت: «از همه مسلمانان و مسیحیان می خواهم تا در صلح و آرانش با هم زندگی کنند.»

وی افزود: «تروریسم هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارد.مردمی که دست به کشتار دیگران می زنند جنایتکار هستند و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.اسلام دین صلح است و من از مسلمانان می خواهم به برادران مسیحی خود نشان دهند که اسلام خواستار صلح است.»
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: