۰

شکایت قطر نسبت به ادامه سیاسی کردن حج و عمره

رئیس کمیته ملی حقوق بشر با اشاره به تداوم نقض حقوق ملت قطر از سوی کشورهای محاصره کننده، گفت: قطر با مسئله «سیاسی کردن» حج و عمره از سوی عربستان رو به رو است.
کد خبر: ۱۸۸۷۸۸
۰۹:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر«علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشردر گفتگوی تلویزیونی با العربی بر تداوم  ارایه شکایت ضد سیاسی کردن حج از عربستان، گفت: پس از گذشت دو سال از تحریم قطر، متاسفانه همچنان نقض ها از سوی کشورهای محاصره کننده ضد این کشور و ملتش ادامه دارد.

المری افزود: کشورهای محاصره کننده( عربستان، مصر، امارات، بحرین) موانعی را دربرابر مردم قطر که تمایل به حج و عمره دارند، قرار داده اند. وجود تدابیر خودسرانه، نقض حقوق بشر، قطع پیوند یکهزار و 400 خانواده عمق شکافی است که این کشورها بر قطر اعمال کردند.

وی ادامه داد: ما همچنان از شکایت آسیب دیدگان از این محاصره تاکنون استقبال کردیم. یک گروه از مشاوران و متخصصان این شکایت را دریافت و بررسی کردند.

رئیس کمیته ملی حقوق بشر گفت: اتفاقی که در حق شهروندان قطری در آغاز محاصره قطر در هتل های مکه مکرمه در عربستان رخ داد، نقض آشکار حقوق بشر بود، به خصوص که در ماه رمضان رخ داد.

المری گفت: کودکان معلول از بیمارستان های عربستان اخراج شدند و از تکمیل درمان آنها جلوگیری شد. همچنین عربستان یکی از شهروندان قطری را از رفتن به قطر منع کرد تا جسد پدرش را تحویل دهد.

این مسئول قطری ادامه داد: شورای همکاری خلیجی به شکل کنونی اش به منافع ملت خلیجی خدمت نمی کند.

رئیس کمیته ملی حقوق بشر تاکید کرد: ما از «انور قرقاش» وزیر امور خارجه امارات شکایت خواهیم کرد، چراکه این کمیته را متهم به تقلب در اسنادی دانست که کشورهای محاصره کننده را محکوم می کند.

وی ادامه داد: کمیساریای عالی حقوق بشر، از قطر برای اطلاع از شکایت قطری های آسیب دیده و شنیدن سخنان قربانیان محاصره دیدار کرده است. گزارش این کمیساریای تدابیر اقتصادی را جائرانه توصیف کرده که وضعیت را به وضعیت جنگ کشانده است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: