۰

کشف ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روانگردان در دهه اول خرداد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور از چهارم لغایت یازدهم خرداد خبر داد و گفت:مجموع کشفیات هفته مزبور ۱۵۷۰۰ کیلوگرم می‌باشد و در مقایسه با هفته قبل آن که ۱۸۲۶۸ کیلوگرم بود، ۱۵ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۱۸۸۷۶۱
۱۵:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور از چهارم لغایت یازدهم خرداد خبر داد و گفت:مجموع کشفیات هفته مزبور ۱۵۷۰۰ کیلوگرم می‌باشد و در مقایسه با هفته قبل آن که ۱۸۲۶۸ کیلوگرم بود، ۱۵ درصد کاهش دارد.

 ناصر اصلانی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳۰۵۰ کیلوگرم بوده و ۸۳.۱۲ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۵۴۰ کیلوگرم حشیش، ۸۴ کیلوگرم شیشه، ۶۲۸ کیلوگرم هروئین، ۲۲۸۴۱ عدد قرص روان‌گردان، ۱۵۰ مواد پیش‌ساز و ۳۹۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۷۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۱.۴۰ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
وی اظهار داشت: در هفته مزبور مجموعاً ۵۸۲ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۲۵ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۱۹۰۹ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۳۰۱۴ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین ۶۷۴ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۲۲۸۴۱ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۰ هزار عدد مربوط به استان خراسان رضوی است که نشان‌دهنده ۸۷ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۱۸۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۷ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۲۰۵۵ کیلوگرم، فارس با ۱۷۳۴ کیلوگرم، تهران با ۱۳۶۴ کیلوگرم، کرمان با ۱۲۹۷ کیلوگرم، اصفهان با ۶۹۸ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۵۵۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۲ درصد است.
اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۳۰ دستگاه خودرو، ۴۲ دستگاه موتورسیکلت، ۷ قبضه سلاح و ۶۲ دستگاه موبایل توقیف شد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: